چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تشییع با شکوه شهید حججی در تهران

حوزه/ امام جمعه موقت اهواز، با اشاره به استقبال با شکوه مردم تهران در استقبال از پیکر بی سر شهید حججی، گفت: امروز مردم تهران بوی حسین، محرم، عاشورا و اصحاب کربلا را از یک تابوت پیکر بی سر استشمام کرده و به دنبال مغناطیس عجیب او شتافتند.

حجت الاسلام و المسلمین میر احمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به تشییع با شکوه شهید حججی در تهران، اظهارداشت: امروز شهید حججی و مردم دوستدار او و دوستداران اباعبدالله حماسه آفریدند و به‌یقین این حضور با شکوه، تجلی حماسه عاشوراست.

وی در ادامه گفت: شهید حججی از آن جهت حجتی در عصر کنونی شد، که به حسین فاطمه(ع) اقتدا کرد و همان‌طور که در تصویر و جملاتی که از خودشان به یادگار گذاشتند، صراحتاً فرمودند؛ «آرزو می‌کنم بی سر به بارگاه معبودم راه پیدا کنم».

استاد حوزه علمیه خوزستان، با بیان اینکه عاقبت پیروان راه اهل‌بیت(ع) ورود در کشتی سفینه النجاه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است، تصریح کرد: این شهید والامقام بدین‌جهت بزرگ شد که الگوی خودسازی خویش را اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) قرار داد و با اقتدا به اصحاب حسین(ع) از دل‌بستگی‌های دنیا و همسر و فرزند دل کند و در جبهه رزم علیه دشمنان اسلام حضور یافت.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی، اذعان داشت: کسی که با خدای سبحان در راه حسین(ع) معامله کند، قطعاً به بالاترین قیمت‌ها خریده خواهد شد و شهید حججی، نمونه بارز این مهم است.

امام جمعه موقت اهواز، شهید حججی را نمادی از شهدای بی سر کربلا دانست و تصریح کرد: یاران اباعبدالله الحسین(ع) در این دوران برای حمایت از پرچم پر افتخار شیعه، آماده فداکاری بوده و خالصانه، بدون نام و نشان به جبهه می‌روند و بزرگ‌ترین فداکاری‌ها را انجام می‌دهند! که شهید حججی نمادی از این مردان شجاع و مخلص است.

وی با اشاره به استقبال با شکوه مردم تهران در استقبال از پیکر بی سر شهید حججی، اظهارداشت: امروز مردم تهران بوی حسین، محرم، عاشورا و اصحاب کربلا را از یک تابوت پیکر بی سر استشمام کرده و به دنبال مغناطیس عجیب او شتافتند تا آنجا که تجلی فداکاری‌های یاران حضرت حسین‌ابن‌علی(ع) در روز عاشورا و کربلا را به عینه مشاهده کردند.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری پس از حضور کنار پیکر شهید حججی، گفت: وقتی امام خامنه‌ای کنار پیکر مطهر شهید محسن حججی حضور یافت، خطاب به خانواده این شهید بزرگوار این‌گونه فرمود؛ «خدا شهید حججی را عزیز کرده. ببینید چه غوغایی راه افتاده به‌خاطر این جوان! قطعاً اخلاص و نیت پاک موجب عزیز شدن شهید حججی شد».

امام جمعه موقت اهواز، با بیان اینکه توجه به متن زندگی شهید حججی برای جوانان درس‌آموز است، اظهارداشت: باید به خاطرات نقل شده از زبان همسر و والدین شهید حججی دقت کرد و به جوانان بیان نمود که یکی از علت‌های محبوبیت شهید حججی توجه به نماز اول وقت و علاقه بسیار به نام حسین(ع) و محرم و شجاعت ایشان در برابر دشمنان بود! فردی که در سن نوجوانی نوحه‌خوان اباعبدالله الحسین(ع) بوده و در دوران جوانی اردوهای جهادی راه‌اندازی کرده و خود به‌عنوان یک خدمتگزار به مردم کمک می‌کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: شهید حججی ثابت کرد در دوران هجوم ماهواره‌ها و رسانه‌های غربی و فضای مسموم مجازی می‌توان راه مستقیم حسین(ع) را در پیش گرفت و به خدا پیوست! شهید حججی ثابت کرد که عقب‌نشینی در جبهه جهاد اکبر کار صحیحی نبوده و در عمل نشان داد که همه جوانان می‌تواند با استعانت از خداوند متعال هم در جبهه جهاد اصغر و هم در جبهه جهاد اکبر مردانه به‌پیش روند و فتوحات بسیار بزرگی داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی، در پایان با تأکید بر اینکه شهادت شهید حججی الگوی دیگری در این عصر برای نسل جوان جامعه فراهم کرد، اظهارداشت: این ماجرا حجتی بود که شهید حججی برای جوانان ما تمام کرد و حضور با شکوه مردم تهران در تشییع این شهید نشان داد که یک الگوی دیگری در این عصر برای نسل جوان ما فراهم شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha