پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امیدیان

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه لرستان با اشاره به سخنان وقیحانه ترامپ، بر ضرورت وحدت همه جناح ها و گروه ها تاکید کرد و گفت: سپاه به واسطه نقش آفرینی در عرصه های مختلف داخلی و بین المللی و همچنین تغییر معادلات سیاسی و نظامی دشمن، امروز مورد هجمه قرار گرفته، چرا که خواب های آمریکا و اسرائیل را پریشان کرده است .

حجت الاسلام سعید امیدیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد در تشریح اظهارات گستاخانه و بدون مطالعه ترامپ رئیس جمهور آمریکا ضمن تمسک به حدیثی از امام زین العابدین(ع) با مضمون اینکه خداوند دشمنان ما را احمق قرار داد بیان داشت:اظهارات گستاخانه و بدون آگاهی از بصیرت بالای ملت اسلامی ایران اهمیت و زیبایی این حدیث را دو چندان آشکار می سازد .

وی با اشاره به اینکه ترامپ در وعده های انتخاباتی خود وعده پاره کردن برجام را داده بود اظهار داشت:ترامپ با صحبت های اخیر خود نه تنها به وعده های انتخاباتی خود عمل نکرد، بلکه اظهارات اخیر او اعتماد به برجام، بلکه بار دیگر اعتماد به آمریکای جنایتکار و دروغگو را پاره کرد.

 مردم و مسئولان ایران هرگز به آمریکا اعتماد نداشته و ندارند

موسس مدارس علمیه خواهران و برادران نورآباد با بیان اینکه هر چند مردم و مسئولان ما به آمریکا هرگز اعتماد نداشته و ندارند خاطر نشان کرد:روند مذاکرات برجام نیز براساس مذاکرات و تفاهم نامه هایی صورت گرفت که بار دیگر آمریکا به جهانیان فهماند که هرگز قابل اعتماد و مذاکره نیست .

حجت الاسلام سعید امیدیان با اشاره به اینکه آمریکای خونخوار با ادعای گستاخانه و مسخره خود ایران را به عنوان کشوری حامی تروریسم خوانده است، یادآور شد: ایران اسلامی همواره حامی ملت های مظلوم و آزاده جهان است و با حمایت خود از حقیقت و راستی از ملت های بی پناه و بی گناه مظلوم حمایت می کند .

تروریسم خواندن ایران توسط دشمن درجه اول جهانیان!!!

وی با تاکید بر اینکه ادعای تروریسم خواندن ایران توسط دشمن درجه اول جهانیان از عجایب روزگار است، گفت: آمریکا و اسرائیل خود تروریست شماره یک و حامیان تروریسم به ویژه  داعش و طالبان به شمار می آیند و با بی شرمی تمام همه اعمال جنایتکارانه خود را به دیگران منتصب می کنند.

عضو شورای حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه با وجود 18 سال پس از ورود آمریکا به افغانستان اوضاع مردم این گونه در بدبختی است، افزود: خروج ذلیلانه آنها جز فقر، بدبختی، بیچارگی و غارت چیز دیگری برای مردم افغانستان و همچنین مردم عراق به همراه نداشت .

ترامپ بهتر است تاریخ 50 سال قبل کشور خود را مطالعه کند

حجت الاسلام امیدیان با بین اینکه دستاورد آمریکای جنایتکار و خونخوار از ورود به منطقه جز فقر و بدبختی چیز دیگری نبوده و نخواهد بود، خاطر نشان کرد:ت رامپ باید از تاریخ درس بگیرد و با مطالعه تاریخ کشورش در 50 سال قبل بداند که در خلیج خوکی، فیدل کاسترو قریب به 1 هزار و 700 نفر از تفنگداران آنها را قلع و قمع کرد.

موسس مدارس علمیه خواهران و برادران نورآباد با اشاره به اینکه ای کاش ترامپ با مطالعه تاریخ شکست ذلت بار آمریکا از جنگ ویتنام و مروری به تاریخ دهه های اخیر حرف بزند و اظهار گستاخی کند، گفت: آمریکای خونخوار بداند ایران همان کشوری است که در مقابل امپراطوری های مختلف ایستاد و تفنگداران و پاسداران خلیج همیشه فارس ایران تصاویر ذلت بار تفنگداران آمریکایی را برای دنیا به نمایش گذاشتند .

حجت الاسلام امیدیان در ادامه به مسئله برجام اشاره کرد و بیان داشت: استحکام برجام آن قدر زیاد است که به راحتی نمی تواند خدشه دار شود و آژانس بین المللی انرژی اتمی به عنوان تنها مرجع تعیین کننده برای 8 بار متوالی پایبندی ایران به برجام را تایید کرده و یاوه گویی های اخیر دولت آمریکا و ترامپ راه به جایی نخواهد برد .

تحریم های آمریکا اراده ملت ایران را قوق تر کرده است

وی با اشاره به اینکه ملت ایران اسلامی در پناه تحریم های سرسختانه آمریکا توانسته روی پای خود بایستد، افزود: اعمال تحریم های متعدد علیه ملت ایران چیز تازه ای نیست و مرد، زن و فرزندان ایران اسلامی با واژه تحریم زندگی کرده و بزرگ شده اند و باز هم در مقابل این تحریم ها ایستادگی خواهند کرد.

عضو شورای حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به تحریم های سرسختانه علیه سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، خاطر نشان کرد: سپاه پاسدران هرگز با این بادها نخواهد لرزید و تجربه های متعدد نهادهای انقلابی و مردم غیور ایران اسلامی نشان داده هر چقدر تحریم ها در حوزه های گوناگون شدیدتر بوده واکنش و فعالیت ها نیز در آن بخش ها مطلوب تر بوده و شتاب گرفته است .

حجت الاسلام امیدیان با بیان اینکه اظهارات سخیف ترامپ تنها یک بلوف سیاسی بوده و مطلب خاصی به همراه ندارد، یادآور شد: این نوع موضع گیری ها از سیاست های غالب آمریکا است و چیز دیگری ندارد .

 اتحاد و انسجام ملی؛ راهکار مقابله با آمریکا

وی با بیان اینکه آنچه نظام جمهوری اسلامی را به پیروزی رساند و موجب تداوم و مایه استمرار این پیروزی گردید وحدت و انسجام ملت بوده و هست، گفت: ملت ایران همواره باید مراقب وحدت و انسجام ملی باشند و هرگز اجازه ندهند این وحدت و انسجام ذره ای خدشه دار شود .

موسس مدارس علمیه خواهران و برادران نورآباد با اشاره به اینکه حفظ وحدت و انسجام دارای زیرشاخه هایی است، بیان داشت: اولین عامل حفظ وحدت و انسجام بین قوا است که برای حفظ این وحدت باید مواضع نفوذ و رخنه دشمن را نسبت به اهداف اسلام و انقلاب بشناسیم و همواره مراقب توطئه ها باشیم .

حجت الاسلام امیدیان با تاکید بر اینکه باید مناقشات و درگیری های لفظی بین قوا کم و تقلیل یابد، تصریح کرد: بی شک رعایت حرمت و احترام و پرهیز از بکاربردن ادبیات خاص در اعتراض قوا به هم می تواند در حفظ انسجام و اتحاد قوا موثر واقع شود .

وی با بیان اینکه امروز باید جناح های سیاسی مختلف اعم از اصولگرا، اصلاح طلب و اعتدال گرا همه بدون در نظر گرفتن منافع حزبی و جناحی تنها به فکر اقتدار و پیشرفت روزافزون ایران اسلامی باشند، خاطر نشان کرد: ملت و مسئولان باید با وحدت و همدلی در جهت حفظ دستاوردهای برجام کوشا باشند و همصدا با هم تصمیم کلی نظام که در راس آن دستگاه دیپلماسی است را به سرانجام برسانند .

 سپاه خواب های آمریکا و اسرائیل را آشفته کرد

عضو شورای حوزه علمیه استان لرستان با تاکید بر اینکه برای حفظ وحدت و انسجام ایران اسلامی تقویت جایگاه سپاه پاسدران انقلاب بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: سپاه به واسطه نقش آفرینی در عرصه های مختلف داخلی و بین المللی و همچنین تغییر معادلات سیاسی و نظامی دشمن، امروز مورد هجمه قرار گرفته، چرا که خواب های آمریکا و اسرائیل را پریشان کرده است .

حجت الاسلام امیدیان در ادامه یادآور شد: نه تنها نیروهای سپاه پاسداران، بلکه دیگر نیروهای نظامی و انتظامی همه با هم به منزله شمشیر دفاع برای تقویت جایگاه اتحاد و ولایت مداری به شمار می آیند .

تقویت بنیه موشکی و دفاعی؛ ضرورت صیانت از ایران اسلامی

وی با بیان اینکه شتاب در تقویت بنیه موشکی و دفاعی ایزان اسلامی راهکاری موثر و راهبردی برای صیانت از آب و خاک ایران اسلامی است، افزود: خوشبختانه مسئولان نظام و دولت ها و امروز نیز دولت فعلی بودجه کافی را در تقویت بنیه موشکی و دفاعی قرار داده اند و باید در جهت حفظ و پیشبرد زیرساخت های دفاعی همت خود را مضاعف نماییم .

موسس مدارس علمیه خواهران و برادران نورآباد با اشاره به اینکه تسریع و تحکیم زیرساخت های هسته ای در حوزه های متعدد از دیگر راهکارهای حفظ اتحاد برای دفاع از کیان ایران اسلامی است، بیان داشت: تقویت و تحکیم زیرساخت ها در حوزه های سخت افزاری، نرم افزاری، دفاعی، مهندسی و کشاورزی نیاز است و باید در راستای تقویت این زیرساخت ها اقدامات اساسی صورت گیرد، چرا که دشمن به کرات نشان داده هرگز قابل اعتماد نیست .

موضع گیری نسبت به اهداف دشمن معقول و انقلابی باشد

عضو شورای حوزه علمیه لرستان با اشاره به اینکه  موضع گیری نسبت به اهداف دشمن باید معقول  منطقی و مبتنی بر استانداردهای دیپلماسی باشد، افزود: موضع گیری ها باید با رعایت اصل حکمت، مصلحت و عزت صورت گیرد، لذا پس از صحبت های ترامپ در روزهای اخیر رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه نیز با رعایت همین اصل ها موضع گیری داشتند .

حجت الاسلام امیدیان در ادامه با اشاره به اینکه پیش بینی راهکارهای مناسب در صورت اقدامات احتمالی دولت مستبد و بی اعتماد آمریکا از دیگر اصولی است که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم، خاطر نشان کرد: باید با بازبینی این اقدمات که قطعا در کمیسیون خاص و شورای عالی امنیت ملی دیده شده، اقدامات و راهکارهای اساسی را پیش بینی نماییم .

تعاملات بین المللی تقویت شود

وی با اشاره به اینکه در کنار راهکارهای داخلی باید فعالیت ها و راهکارهای بین المللی را نیز تقویت کنیم، اظهار داشت: می توان با ایجاد رابطه مطلوب با اتحادیه اروپا، کشورهای طرف قرارداد و کشورهای عضو ۱+۵ که به اصول برجام پایبند بوده اند، سرمایه گذاری هدفمند را تقویت کنیم.

عضو شورای حوزه علمیه استان لرستان با تاکید بر اینکه باید زمینه های جذب سرمایه گذاری خارجی هموار شود، گفت: باید با بکارگیری توانمندی ها در حوزه های مختلف و جلوگیری از ریسک سرمایه ضمانت اجرایی برجام را با سایر کشورها هم تقویت کرد.

جمهوری اسلامی ایران مردمی ترین و دموکراتیک ترین نظام دنیا است

حجت الاسلام امیدیان با بیان اینکه  جمهوری اسلامی ایران مردمی ترین و دموکراتیک ترین نظام دنیا است، گفت: جمهوری اسلامی ایران در 40 سال اخیر تاکنون قریب به 40 انتخابات را در عرصه ها و حوزه های مختلف برگزار کرده است و با تمدن چند هزار ساله دینی و ایرانی همواره در پیدایش بیداری اسلامی برای ملت های مظلوم و ستمدیده جهان نقش داشته است .

خلیج نیلگون فارس خلیج پارسی زبانان

وی با بیان اینکه ترامپ بدن مطالعه با بکارگیری عبارت جعلی خلیج ع ر ب ی نشان داد که بدون تفکر این واژه را بکار برده است، افزود: ترامپ یک بازاری و تاجر است و ای کاش مشاوران وی به او گوشزد می کردند که اسناد چندین هزار ساله نشان می دهد خلیج فارس خلیج پارسی زبانان و خلیج نیلگون همیشه فارس ایران زمین  است .

موسس مدارس علمیه خواهران و برادران شهرستان نورآباد ادامه داد: اگر ترامپ رئیس جمهور آمریکا در رقص شمشیر عربی، ریال عربستان را دریافت می کند و تاجر و کاسب است نباید بدون آگاهی و مطالعه از جغرافیا اظهار نظری کند، بلکه باید با استناد به مدارک حرف بزند.

سپاه زیر چتر ولایت فقیه نگاهبان ایران اسلامی است

حجت الاسلام امیدیان در پایان با اشاره به اینکه پاسداران عزیر ایران اسلامی همچنان نگاهبانان و پاسبانان سرزمین پرگهر ایران زمین خواهند بود، خاطر نشان کرد: مردم ایران اسلامی با صیانت از دستاوردهای انقلاب پرچم این نظام را به صاحب اصلی آن که امام عصر(عج) تحویل خواهند داد و همواره با تبعیت از ولایت و رهبری توطئه های دشمنان اسلام و انقلاب را خنثی خواهند کرد.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha