پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیخ میثم سلمان

حوزه/ در نشست بررسی وضعیت شیعیان بحرین و عربستان، شیخ میثم سلمان از آمریکا و انگلیس خواست بر آل خلیفه فشار بیاورند تا به تفاهم و احترام به حقوق مردم روی بیاورد.

و عربستان در مجلس عئام انگلستان و با حضور 36 شخصیت از جمله 10 عضو پارلمان انگلستان و اعضای مجلس لوردها و نمایندگانی از مرکز امام خوئی در انگلستان و شیخ میثم سلمان فعال بین المللی حقوق بشر و رئیس بخش آزادی های دینی دیدبان حقوق بشر در بحرین برگزار شد.

شیخ میثم سلمان در این نشست تاکید کرد: مشکل بحرین، مشکل شیعه و سنی نیست، بلکه این مشکل ناشی از ناتوانی نظام در برقراری عدالت اجتماعی و تضمین حقوق برابر شهروندی است.

 وی افزود: 65درصد جمعیت بحرین را شیعیان تشکیل می دهند و این جمعیت در معرق تبعیض طایفه ای و ظلم و ستم برنامه ریزی شده قرار دارند و تنها بهانه نظام برای این همه ظلم وستم نسبت به مردم خود این است که آنها را بخشی از پروژه ایران در منطقه می داند که این نیز اتهامی بزرگ به بخش زیادی از شهروندان است.

عضو دیدبان حقوق بشر در بحرین گفت: نمایندگان شیعه در قوای سه گانه بحرین به اندازه جمعیت آنها نیست و علاوه بر این نظام سیاست برکناری و به حاشیه راندن شیعیان را نیز در پیش گرفته است به گونه ای که به عنوان مثال تعداد ماموران پلیسی که شیعه هستند فقط 7 درصد تعداد کل نیروهای پلیس است.

شیخ میثم سلمان ادامه داد: از سال 2016 آیت الله شیخ عیسی قاسم که فارغ التحصیل حوزه علمیه نجف اشرف و بزرگ ترین شخصیت دینی بحرین است در حبس خانگی به سر می برد و تابعیت بحرینی ایشان نیز سلب شده و بزرگ ترین نماز جمعه شهروندان بحرینی اکنون یک سال است که تعطیل شده و نظام بحرین در راستای ظلم و ستم خود تا کنون 38 مسجد متعلق به شیعیان را تخریب کرده است.

این روحانی مبارز بحرینی در ادامه سخنان خود از دوستان بحرین و در راس آنها از آمریکا و انگلستان خواست بر نظام بحرین فشار بیاورند تا به سازی و مذاکره با مردم روی بیاورد و به حقوق شهروندی احترام بگذارد، زیرا بحرین در منطقه ای سرشار از بحران به سر می برد و ما دوست نداریم بحرین به دایره این درگیری ها کشیده شود.

وی افزود: دوستان ما در انگلستان چه در میان دولت و چه در میان نمایندگان مردم می توانند نقش مثبتی در زمینه حمایت از حقوق مردم بحرین ایفا کنند و ما از هر اقدامی در حمایت از حقوق بشر در بحرین استقبال می کنیم و متاسفیم که اقدامات انگلستان تا کنون سودی برای مردم نداشته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha