جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ایت الله شیخ علی موحد

حوزه/ حقوق شهروندی مورد تأکید دین و اولیاء دین ما بوده است؛ حقوق شهروندی تشخیص بلا و نعمت برای مردم است؛ باید در مورد حقوق شهروندی پژوهش و تحقیق کرد و به مردم راه نشان داد و این راه آن‌قدر محکم باشد که دنیا نتواند جلوی ما بایستد

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت‌الله علی شیخ موحد در جمع پژوهشگران چهارمین جشنواره علامه حلی استان فارس با اشاره به اهمیت جشنواره‌های پژوهشی اظهار کرد: محققان و پژوهشگران باید در جامعه معرفی کردند و از آن مهم‌تر راهنمایی آنها به سوی موضوعات پژوهشی است.

وی تأکید کرد: موارد نیاز مورد جامعه در درجه اول مسائل فرهنگی و سپس پژوهش است تا بتواند جامعه را به مسیر صحیح هدایت کنند.

مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان فارس بیان کرد: وظیفه روحانیت از لحاظ فرهنگی تشخیص نیاز جامعه و نشان دادن راه رسیدن به آن است؛ هدف از انقلاب ریاست نبود و با هدف برآورده کردن نیازهای جامعه انقلاب شد؛ هدف از انقلاب برچیدن مظلومیت از چهره اسلام بود.؛ روزی آرزوی ما داشتن یک ساعت برنامه در تلویزیون بود اما الآن که تلویزیون در اختیار ماست؛ ما چه کردیم؟!

وی با تأکید بر دو اصل صداقت و حقوق شهروندی، عنوان کرد: پژوهشگران و روحانیت باید راه رسیدن به صداقت را نشان دهند؛ در حوزه‌های علمیه خواهران باید طلبه‌ای تربیت شوم که شوهر تربیت کند؛ صداقت باید در جامعه اسلامی نهادینه شود؛ قابل تحمل نیست که یک مسئول حرفی را بزند و مردم آن را خلاف واقع بدانند.

آیت الله موحد با رد اولویت سیاست بر صداقت از سمت اسلام بیان کرد: حقوق شهروندی مورد تأکید دین و اولیاء دین ما بوده است؛ حقوق شهروندی تشخیص بلا و نعمت برای مردم است، باید در مورد حقوق شهروندی پژوهش و تحقیق کرد و به مردم راه نشان داد و این راه آن‌قدر محکم باشد که دنیا نتواند جلوی ما بایستد.

مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان فارس با بیان اینکه نباید تعریف بی جا از حقوق شهروندی ارائه کرد، تصریح کرد: برای شهروندان باید حقوق حقیقی آنها تعریف شود تا بتوانند در مسیر صحیح به هدف برسند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha