شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 429354
۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
سرکوب مردم بحرین

حوزه/ روزنامه الشرق قطر یکشنبه ۳۰ مهر دو صفحه خود را به گزارشی تفصیلی تحت عنوان "بحرین مملکت سرکوب و شکنجه" در خصوص اوضاع اسفناک حقوق بشر در بحرین و شرایط وخیم زندانیان سیاسی بحرین اختصاص داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، الشرق در سومین روز موج رسانه ای و کمپین شبکه های اجتماعی بحرین که در پی بیانیه جمعیت الوفاق بحرین به راه افتاده است اقدام به نشر این گزارش نموده است.

الوفاق چهارشنبه گذشته در بیانیه ای نسبت به وضعیت وخیم زندانیان بحرین هشدار داد و ۴۰۰۰ زندانی سیاسی بحرین را در معرض انتقام جویی نظام آل خلیفه خواند. در پی آن کمپینی تحت عنوان "زندانیان بحرین را دریابید / #أنقذوا_سجناء_البحرين " به راه افتاده است كه با استقبال چشمگیر رسانه ای در منطقه و سطح بین الملل روبرو شده است.

الشرق در این گزارش با ذکر موارد بسیاری از بازداشت، شکنجه و محاکمه ناعادلانه مردم عادی ، فعالان حقوقی و شخصیت های سیاسی آورده است که موسسه های حقوقی وزیر کشورِ بحرین را متهم به نظارت مستقیم بر روند شکنجه سیستماتیک در زندانهای بحرین می دانند و بحرین برای سرکوب و خفه کردن خواسته ها و مطالبات مردمی مرتکب نقض جدی حقوق بشر شده است.

همچنین الشرق از بحرین به عنوان مقام اول در سرکوب و بازداشت در سطح کشورهای عربی نام برده و تعداد بازداشتها از آغاز مطالبات مردم در سال ۲۰۱۱ تا کنون را بیش از ۱۲۰۰۰ مورد ذکر کرده و تاکید کرده است که زنان و کودکان بحرینی و بیش از ۴۰۰۰ زندانی سیاسی هم اکنون پشت میله های زندان اند. 

در این گزارش به بازداشت و شکنجه فیزیکی و جنسی فعالان حقوقی بحرین از جمله ابتسام الصایغ بانوی مدافع بشر بحرین اشاره شده و از دستگاه امنیتی ملی بحرین به عنوان ابزار شکنجه، خفقان و سرکوب مطالبات مردم نام برده شده است.

الشرق همچنین به صدور حکم های اعدام ، محاکمه زندانیان سیاسی در دادگاه های نظامی و وضعیت ۱۲ زندانی سیاسی بحرین که سرنوشت آنان تا کنون مشخص نیست پرداخته و گفته است این افراد ناپدید و ربوده شده اند.

این گزارش نگاهی هم به گزارش‌های موسسه های حقوقی بین المللی و سازمان ملل در خصوص وضعیت اسفناک حقوق بشر در بحرین دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha