چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آل سعود

حوزه/ شیخ احمد ابو مصطفی گفت: رژیم آل سعود از لحاظ حقوق بشر در رفتار با شهروندان خود و دیگر کشورها از رژیم‌های دارای سابقه سیاه چه در تاریخ تأسیس و چه در سال‌های اخیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» شیخ احمد ابو مصطفی در همایش بررسی حقوقی فجایع ضد انسانی علیه مسلمانان با بیان اینکه رژیم شاهی آل سعود بیش از 300 سال است که با همکاری علمای وهابیت ایجاد شده است گفت: شریعت آل سعود مبنی بر دین است و توانستند با رایج کردن وهابیت به وسیله پول، فشار و سلاح در جزیره العرب حاکم شوند.

وی بیان کرد: رژیم آل سعود از لحاظ حقوق بشر در رفتار با شهروندان خود و دیگر کشورها از رژیم‌های دارای سابقه سیاه چه در تاریخ تأسیس و چه در سال‌های اخیر است.

نماینده طلاب بحرین و یمن گفت: سازمان ملل این رژیم را در لیست سیاه در مورد قتل‌عام کودکان یمن قرار داد ولی به دلیل فشارهای مالی و سیاسی از این لیست حذف شد.

وی تصریح کرد: به شکل عمومی هم این رژیم توانسته است با روش مالی و تشویق‌های سیاسی فکر وهابیت را در کل کشور عربستان قالب کند و در تلاش است که مذهب وهابیت را بر جهان اسلام نیز قالب کند و مذاهب دیگر مانند سنی و شیعه را تضعیف و حذف کند.

ابومصطفی گفت: علمای وهابیت فتواهای متعددی برای تکفیر شیعه و آزادی قتل آنها داده است و فتوای منهدم کردن ضریح امام حسین(ع) و تخریب قبور ائمه(ع) در قبرستان بقیع از دیگر فتواهای آنان است و تصمیم داشته‌اند هرچه ارتباط بین اسلام و پیامبر(ص) است را محو کنند.

وی عنوان کرد: رژیم آل سعود با همکاری آمریکا و اسرائیل توانستند مانع بازگشت فلسطینی‌ها به کشور خودشان شوند.

نماینده طلاب بحرین و یمن گفت: مردم عربستان از همان روزهای اول تأسیس رژیم آل سعود تا به امروز زیر ظلم و فشار اعتقادی، سیاسی و حقوقی در همه زمینه‌ها بوده‌اند.

وی ابراز داشت: جمعیت عربستان در کل حدود 24 میلیون نفر است و 9 میلیون نفر از این افراد اتباع خارجی هستند که برای کار و فعالیت به عربستان رفته‌اند.

ابو مصطفی افزود: تعداد شیعیان عربستان 3 میلیون نفر است و تمرکز شیعیان در مناطق قطیف، احساء و دمام در شرق عربستان است و تعدادی از شیعیان نیز در مدینه و شهرهای دیگر عربستان هستند.

وی گفت: تعداد زندانیان سیاسی در عربستان طب گزارش‌های آل سعود 2700 نفر هستند ولی بر اساس گزارش‌های مردمی حدود 7 هزار نفر هستند؛ تعداد شیعیان در زندان حدود 200 نفر و تعداد شهدا از سال 2011 تاکنون حدود 170 نفر هستند.

نماینده طلاب بحرین و یمن گفت: مردم عربستان در مورد آزادی بیان دارای محدودیت‌هایی هستند، مردم این کشور اجازه تشکیل گروه‌های سیاسی، اجتماعی و مدنی را ندارند و همه رسانه‌ها باید وابسته به رژیم باشند.

وی بیان کرد: در عربستان کسی بخواهد از مدیر معمولی انتقاد کند مشکلی ندارد ولی نمی‌تواند از شاهزاده‌ها انتقاد کند.

ابو مصطفی گفت: در سال 2011 شیعیان قطیف که برای درخواست آزادی زندانیان بدون هیچ وسیله‌ای به خیابان آمده بودند به خاک و خون کشیدند.

وی تصریح کرد: رژیم آل سعود یک رژیم بی‌منطق است و مصلحت کشور و جهان اسلام برایش مهم نیست و به‌صورت کاملاً بی‌منطق با همه مسائل برخورد می‌کند.

نماینده طلاب بحرین و یمن گفت: نفت عربستان از مناطق شیعه نشین استخراج می‌شود ولی رفتار آنها با شیعیان بسیار بد است؛ شیعه حق ندارد در عربستان مخصوصاً برای بیان اعتقاداتشان کتاب چاپ کنند.

وی عنوان کرد: رژیم آل سعود یک رژیم بی‌فرهنگ و غیر متمدن است و با مردم به شکل وحشیانه برخورد می‌کند.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha