پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حمایت علمای یمن از فلسطین

حوزه/ علمای یمن ضمن تاکید بر حرمت شرعی هرگونه رابطه با رژیم صهیونیستی، از تمام کشورهای عربی و اسلامی خواستند با این رژیم قطع رابطه کنند و از ملت ها نیز خواستند برای رسیدن به این مقصود بر دولت ها و حاکمان خود فشار بیاورند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، روز گذشته همایش بزرگی در صنعا پایتخت یمن با عنوان (فلسطین همچنان مسئله ما است) با مشارکت علما و اندیشمندان یمنی برگزار شد.

این همایش به مناسبت صدمین سالگرد بیانیه بالفور و اشغال سرزمین اسلامی فلسطین توسط صهیونیست ها برگزار شد و علمای یمن در پایان همایش بیانیه صادر کردند.

کشورهای اسلامی با صهیونیست‌ها قطع رابطه کنند

در این بیانیه تاکید شده است: فلسطین اشغالی همچنان سرزمینی عربی و اسلامی است و حضور صهیونیست ها حتی در یک ذره از خاک این سرزمین، مشروعیت ندارد و علمای یمن، انگلستان و آمریکا و کشورهای استعمارگر غربی را مسئول اشغال فلسطین و ایجاد رژیم غاصب صهیونیستی می‌دانند.

علمای یمن در ادامه ضمن تاکید بر حرمت شرعی هرگونه رابطه با رژیم صهیونیستی، از تمام کشورهای عربی و اسلامی خواستند با این رژیم قطع رابطه کنند و از ملت ها نیز خواستند برای رسیدن به این مقصود بر دولت ها و حاکمان خود فشار بیاورند.

در ادامه بیانیه آمده است: مسئله فلسطین، مسئله اول مسلمانان است که خداوند مؤمنان را بر این اساس از غیر مؤمنان جدا می‌کند و ما از مردم فلسطین و ملت‌های عربی و اسلامی می‌خواهیم بر راه جهاد و مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی با هم متحد شوند و این مقاومت و اتحاد را تا رسیدن به آزادی کامل فلسطین، یک گزینه استراتژیک بدانند.

از بیانیه اجلاس علمای مقاومت حمایت می‌کنیم

علمای یمن در ادامه بیانیه خود از بیانیه پایانی صادر شده توسط دومین اجلاس بین المللی علمای مقاومت قدردانی کرده و بر بندهای مندرج در آن تاکید کردند و افزودند: ما حمایت کامل خود را از ملت فلسطین و مقاومت فلسطینی اعلام می‌کنیم و تجاوز صهیونیست ها به این ملت را محکوم می‌کنیم و از تمام امت عربی و اسلامی می خواهیم از ملت و مقاومت شجاع فلسطین حمایت کنند.

مردم بحرین همچنان از ظلم آل خلیفه و آل سعود رنج می‌برند

علمای یمن در ادامه پیروزی های دو ملت عراق و سوریه در برابر تروریست های داعش وابسته به عربستان را تبریک گفتند و در ادامه، حمایت کامل خود از مردم بحرین را اعلام کردند و افزودند: مردم بحرین همچنان از ظلم و ستم آل خلیفه و آل سعود رنج می‌برند.

در بخشی از بیانیه آمده است: ما علمای یمن همبستگی خود را با مردم لبنان اعلام کرده و بر این باوریم لبنان در معرض توطئه های عربستان صهیونیست ها قرار دارد.

قدردانی از حمله موشکی  یمن به ریاض

علمای یمن افزودند: پیروزی های پی در پی مردم یمن در برابر دشمن سعودی و انتقال جبهه درگیری یه پایتخت آل سعود را به مردم و نیروهای موشکی و دفاع هوایی و دریایی و ارتش و نیروهای مردمی تبریک می‌گوییم و از مردم یمن می‌خواهیم وحدت و همبستگی خود و جبهه داخلی را تقویت کنند و با جدیت و قاطعیت در برابر تمام توطئه ها و فتنه ها بایستند.

در این بیانیه از شورای عالی سیاسی و عقلا و حکمای یمن خواسته شده در برابر فساد بایستند و نهادهای نظارتی را افزایش داده و تقویت کنند تا افراد فاسد و خیانتکار به مجازات برسند.

علمای یمن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha