شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کودکان یمنی

حوزه/ گوش‌های ناشنوای عربستان اعتنایی به اعتراض‌ها و بیانیه‌های همایش‌ها و مؤسسه‌های بین‌المللی ندارد و بنا دارد با ایجاد گرسنگی و بیماری، قتل عامی بزرگ را در یمن به راه بیندازد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، گوش‌های ناشنوای عربستان اعتنایی به اعتراض‌ها و بیانیه‌های همایش‌ها و مؤسسه‌های بین‌المللی ندارد و بنا دارد، با ایجاد گرسنگی و بیماری، قتل عامی بزرگ را در یمن به راه بیندازد آن هم در وقتی که عربستان و هم پیمانانش نتوانسته اند، حتی در منطقه تحت سیطره منصور هادی در یمن نیز برای مردم و مزدوران خود زندگی راحتی فراهم کنند تا جایی که مدیران سه نهاد بین المللی هشدار داده اند اگر عربستان تحریم های ظالمانه و حملات موشکی خود را قطع نکند قتل عامی بزرگ در یمن رخ خواهد داد.

تلاش نافرجام سازمان ملل برای برداشتن محاصره یمن

از سوی دیگر آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل تجاوز به یمن را جنگی احمقانه توصیف کرده است.

استفان دوگاریک سخنگوی گوترش نیز گفته که عربستان درخواست یک هفته پیش سازمان ملل برای برداشتن تحریم و محاصره یمن را رد کرده و دبیرکل سازمان ملل از این امر اظهار نا امیدی کرده است.

گوترش علاوه بر این با ارسال نامه ای به عبدالله المعلمی سفیر عربستان در سازمان ملل از عربستان خواسته راه را برای رسیدن کمک های انسانی به فرودگاه ها و بندرهای یمن بازکند که این درخواست نیز با مخالفت عربستان روبرو شد.

دبیرکل سازمان ملل به عربستان پیشنهاد داده با همکاری گروهی از سازمان ملل به بررسی راه هایی برای افزایش بازرسی از کاروان ها بپردازد، اما پیش از آن باید اجازه بدهد، این کاروان های انسان دوستانه به یمن برسد.

400 هزار کودک یمن به زودی می میرند

مدیران سازمان های بهداشت جهانی، سازمان کودکان ملل متحد(یونیسف) و سازمان غذای جهانی نیز با صدور بیانیه ای مشترک اعلام کرده اند، هزاران انسان بی گناه یمنی که اکثریت آنها را کودکان تشکیل می دهند به زودی می میرند.

این سازمان ها افزودند: بیش از 20 میلیون نفر از جمله 10 میلیون کودک در یمن به شدت نیازمند کمک های انسانی هستند و خطر سوء تغذیه شدت یافته و به گونه ای که ممکن است جان 400 هزار کودک یمنی در معرض خطر باشد.

مجازات دسته جمعی مردم یمن توسط آل سعود

از سوی دیگر سازمان ملل متحد و 14 سازمان بین المللی فعال در یمن اعلام کرده اند که بسته شدن ورودی های هوایی و دریایی یمن، مجازات دسته جمعی میلیون ها انسان بی گناه است که می تواند بزرگ ترین بحران انسانی جهان را رقم بزند به ویژه با توجه به این که سازمان ملل متحد و مقامات سوئد در مورد عدم حصول پیشرفت در برداشته شدن محاصره یمن اعتراض کرده اند و سوئد نیز خواستار برگزاری نشستی در شورای امنیت به این مناسبت شده است.

فرماندار عدن از فساد ریشه دار در دولت منصور هادی خبر داد

از سوی دیگر به تازگی عبدالعزیز مفلحی فرماندار شهر عدن که منصور هادی رئیس جمهور پیشین یمن این شهر را پایتخت موقت خود قرار داده، به تازگی استعفا کرده و در بیان دلیل استعفای خود گفته که فساد دولت منصور هادی مانع تلاش او برای جذب خدمات اساسی به شهر می شود.

استعفای مفلحی در حالی صورت گرفت که از روی کار آمدن او شش ماه بیشتر نگذشته بود و این نیز ضربه سنگینی بر دولت هادی بود که اکنون باید با مشکلات زیادی در جنوب یمن دست و پنجه نرم کند.

مفلحی در استعفای خود گفت: من بنا داشتم در دوران خدمت خود به بازسازی زیرساخت ها و فعال کردن نهادهای دولتی و سیستم قضایی و پلیس بپردازم، اما در برابر خود با لشکر بزرگی از فساد روبرو شدم که نیروهای آن آموزش دیده بودند و همه زیر نظر رئیس دولت به فساد می‌پرداختند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha