جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین بی نیاز

حوزه/بیش از ۵۰ درصد مشکلاتی که گریبان گیر سوریه شده است، به استفاده نادرست و غفلت از شبکه های مختلف ارتباطی و فضای مجازی بر می گردد.

به گزارش  خبرنگارخبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین بی نیاز، پیش از ظهر امروز در کنفرانس بین المللی «ظرفیت شناسی و تأثیرگذاری فضای مجازی در ارتقاء آموزش های دینی» که در سالن شهید عارف الحسینی مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این کنفرانس بین المللی اظهارداشت: تعداد مقالات و نگارش مقالات به زبان های گوناگون، به روز و کاربردی بودن موضوع کنفرانس و ورود به عرصه بهره گیری از ظرفیت های فضای مجازی در ارائه معارف دینی از ویژگی های ارزشمند این همایش به شمار می رود.

وی به ضرورت و اهمیت ورود به استفاده از ظرفیت فضای مجازی در حوزه های دینی اشاره نمود و خاطرنشان کرد: خداوند متعال در سوره بقره می فرمایند، «لا اکراه فی الدین»، که معنای صحیح تر آن را مفسران بدین گونه تفسیر نموده اند؛ دین از امور باطنی بوده، نمی شود با اکراه کسی را دین دار نمود.

حجت الاسلام والمسلمین بی نیاز با تأکید بر این که مباحث اعتقادی و تدین اکراه بردار نیستند، ابراز داشت: بر اساس آموزه های دینی، زمانی که معارف ناب الهی به گوش مردم برسد، همگان به حقانیت این معارف ایمان خواهند آورد.

معاون پژوهش جامعه المصطفی العالمیه به روایاتی از اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) اشاره نمود و خاطرنشان کرد: در سیره اهل بیت(علیهم السلام) آمده است؛ اگر مردم محاسن کلام ما را بشوند، از آن تبعیت خواهند کرد.

وی با اشاره به این که در جهان حاضر، نباید به دنبال اقناع دیگران برای پذیرش اسلام باشیم، تصریح کرد: باید تمام توان و همت خود را صرف ارائه محاسن معارف ناب الهی در گستره جهانی نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین بی نیاز با تأکید بر این که در بحث آموزه های دینی به دنبال ارائه پیام دین به جهانیان هستیم، خاطرنشان کرد: شیوه ها و روش های مختلفی برای تبیین و ترویج معارف ناب الهی وجود دارد؛ باید از تمام این شیوه ها برای انجام وظیفه و ترویج و پژوهش در حوزه دین استفاده نماییم. پیامبران الهی از تمام ظرفیت های ممکن برای سعادت بشر استفاده می کردند.

وی ویژگی های عصر کنونی و تاثیر فضای مجازی در ارتقاء سطح آگاهی ها و ارتباطات را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: وظیفه داریم تا در این عصر از تمام امکانات برای رساندن رسالت انبیای الهی به گوش تمام جهانیان، استفاده کنیم؛ اگر ما این فضاها را با عطر معارف ناب الهی پر نکنیم، دشمنان با مطالب باطل چنین فضاهایی را اشغال خواهند نمود.

معاون پژوهش جامعه المصطفی العالمیه با بیان این که در تحولات کنونی جهان به ویژه تحولات سالیان اخیر منطقه، نقش پر رنگ استفاده از ظرفیت های فضای مجازی به خوبی نمود یافته است، تصریح کرد: بیش از 50 درصد مشکلاتی که گریبان گیر سوریه شده است، به استفاده نادرست و غفلت از شبکه های مختلف ارتباطی و فضای مجازی بر می گردد.

حجت الاسلام والمسلمین بی نیاز در پایان خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا با بهره گیری از فضای مجازی در کنار فعالیت های میدانی و حضوری، رسالت انبیای الهی را در حوزه های مختلف پیگیری نماییم.

313/40

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha