سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
گروه های تکفیری

حوزه/ دولت مراکش اعلام کرد ۶ نفر مظنون را به جرم پیوستن به یک گروه تروریستی مرتبط با داعش و نقشه کشیدن برای انجام حملات تروریستی در این کشور دستگیر کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از رویترز، دولت مراکش، 6 نفر نفر مظنون را به جرم پیوستن به یک گروه تروریستی مرتبط با داعش در این کشور دستگیر کرد. مقامات مراکشی روز گذشته اعلام کردند این 6 نفر متهم به تشکیل یک گروه تروریستی مربوط به داعش و نقشه کشیدن برای انجام حملات تروریستی بوده‌اند.

یک مقام رسمی مراکشی اعلام کرد: دستگیرشدگان به یک گروه تروریستی وابسته به داعش تعلق داشته‌اند که ماه اخیر برچیده شده است. این گروه تروریستی در 8 شهر و شهرستان فعالیت داشته است و عملیات‌های تروریستی متعددی را برنامه ریزی کرده بود.

در بیانیه منتشر شده توسط دولت همچنین آمده است که یکی از این دستگیرشدگان متخصص مواد منفجره بوده است. یازده شبه نظامی دیگر در اوایل این ماه دستگیر شده بودند.

مقامات مراکشی گفته‌اند که آن‌ها از سال 2002 تاکنون ده‌ها گروه‌ تروریستی مختلف را منحل کرده‌اند که از میان این گروه‌های تروریستی، 50 گروه مرتبط با گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه بوده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha