پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تظاهرات در مراکش

حوزه/ مردم مغرب، در اعتراض به نصب پرچم اسرائیل در کنار سایر کشورهای شرکت کننده در اجلاس برررسی آب وهوا در این پایتخت کشور تظاهرات کردند.

به گزارش سرویس بین الملل «حوزه»، عصر دیروز مردم مراکش مقابل اجلاس بررسی تغییرات آب‌وهوایی  در مراکش تظاهرات ضد صیهونیستی به برگزار کردند.

وجود پرچم اسرائیل در اجلاس بررسی تغییرات آب‌وهوایی در مراکش سبب انقاداتی شد که مورد بی توجهی این سازمان قرار گرفت و انتقادات را سوء استفاده سیاسی خواند.

در همین راستا حدود 300 نفر از مردم مراکش در اعتراض به وجود پرچم اسرائیل در کنار سایر کشور ها مقابل این اجلاس تظاهرات کردند. تظاهرات کنندگان شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند و پرچم اسرائیل را آتش زندند.

یکی از  تظاهر کنندگان گفت: وجود پرچم اسرائیل به معنی به رسمیت شناخته شدن رژیم جعلی اسرائیل از طرف کشور مغرب است و این قابل قبول نیست.

در این تظاهرات احزاب مختلفی از جمله «حزب اقدام ملی برای حمایت از فلسطین» حضور داشتند. لازم به ذکر است این حزب در روزهای گذشته وجود پرچم اسرائیل را محکوم کرده بود.

وزیر امور خارجه مغرب نیز در این زمینه روز سه شنبه گفته بود: کشور مغرب از کسی دستور نمی گیرد و مخالفت با مواضع اسرائیل را مردود می داند به گفته وی کشور مغرب تنها به قوانین بین المللی پایبند است و همه را آرامش و استفاده از فواید این اجلاس دعوت کرده بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha