پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 432308
۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۵
روز جمعه نماز باران درمراکش اقامه شد

حوزه/ درحالی که کشور مراکش همانند دیگر همسایگانش از پایان تابستان تاکنون با خشکسالی روبرو شده‌اند، نماز باران روز جمعه در سرتاسر مراکش اقامه شد نمازگزاران در زیر آسمان آفتابی، طلب رحمت الهی کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی میل، نمازگزاران روز جمعه در سرتاسر کشور مراکش که اخیرا با وضعیت بی‌آبی و خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کند، نماز باران به جا آوردند.

مومنان به ویژه در شهر سلا، یکی از شهرهای قدیمی مراکش، در این سنت دینی مرسوم شرکت کردند. در این نماز باران که زیر آسمان آفتابی و داغ برگزار شد، علما و روحانیون، شخصیت‌های سیاسی، وعاظ و مردم عادی شرکت کردند.

محمد بوتاربوش، سرپرست علما و روحانیون شهر سلا که این رویداد را سازماندهی کرده گفت: مردم برای رحمت و مهربانی از جانب پروردگار نماز می‌خوانند. حضرت محمد (ص) و یارانش هر زمان که به خشکسالی برمی‌خوردند، نماز باران اقامه می‌کردند.

بدر محی الدین از وزارت امور اسلامی مراکش در حالی که عمامه قرمزی به سر داشت گفت: این نماز زمانی خوانده می‌شود که مؤمنان با کمبود باران روبرو شوند و نمازگزاران در نمازشان از خدا طلب و عفو و بخشش می‌کنند.

مسئله افزایش دمای هوا در حال حاضر به داغ‌ترین بحث در کشور مراکش تبدیل شده است. گفتنی است کشور مراکش همانند همسایگان ایبری در شمال چون پرتغال و اسپانیا از پایان تابستان تاکنون با کمبود شدید بارندگی مواجه شده است. به علاوه مطالعات دانشگاه مراکش نشان می‌دهد که دما از سال 1960 تاکنون 4 درجه سلسیوس افزایش نشان می‌دهد و میزان بارندگی در این کشور به صورت سالانه کاهش داشته است.

در این میان خشکسالی تولید محصول سالانه غلات را به شدت کاهش داده و کشور مراکش با 35 میلیون جمعیت را وابسته به واردات ساخته است، این درحالی است که 40 درصد جمعیت این کشور برای معیشت به کشاورزی وابسته هستند و این بخش بیش از 15 درصد تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha