پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ اجلاسیه معاونان تهذیب و مدیران استانی حوزه‌های علمیه

حوزه/ امروز دیگر نمی‎توان در مقابل امواج فضای مجازی سد ایجاد کنیم، ولی می‎توانیم طلاب و جوانان جامعه را به شکلی تربیت کنیم که با وجود این امواج سالم بمانند.

به گزارش  خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت‎الاسلام والمسلمین محمد همتیان پیش از ظهر امروز در اجلاسیه معاونان تهذیب و مدیران استانی حوزه‎های علمیه کشور که در ساختمان مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم برگزار شد گفت: کسانی که به دنبال طلبه داری و مدرسه داری هستند، باید طلاب خود را اهل خود و فرزندان خود بدانند.

وی افزود: همان دغدغه‎هایی که برای فرزندان خود دارند، باید برای طلاب جوان نیز بدانند؛ باید به سان فرزندان خود حتی یک لحظه نیز از تربیت کودکان خود غافل نشوند.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان قم بیان کرد: در زمان رضاشاه که حوزهها در زیر فشار بودند، آیت الله کوهستانی مدرسه علمیه تهذیبی را ایجاد کردند که ثمره آن بزرگانی چون شهید هاشمی نژاد بود؛ این مدرسه حاصل عهد مقدسی بود که ایشان و همسر مکرمه شان برای رضای خدا به جای پدر و مادر طلاب کار تربیت آنها را به عهده گرفتند.

وی گفت: در تربیت طلاب، باید عناصری که او را در مقابل انحرافات و هجمات مصون می‎کند را مطالعه و به کار ببریم؛ امروز دیگر نمیتوان در مقابل امواج فضای مجازی سد ایجاد کنیم، ولی میتوانیم طلاب و جوانان جامعه را به شکلی تربیت کنیم که با وجود این امواج سالم بمانند.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان یادآورشد: در سرکشی‎هایی که از مدارس علمیه انجام می شود مشاهده می کنیم که طلاب و مدیران این مدارس پیش از نماز صبح اقدام به اقامه نماز شب و نماز صبح می‎کنند ؛این فضای روحانی مصونیت خاصی برای آنها ایجاد می‎کند.

وی گفت: فضای بسیاری از مدارس حوزه‎های علمیه در نیمه‎های شب بسیار روحانی و وجدآور است و از اینکه مشاهده میکنیم که طلاب این چنین با قرآن و دعا و مناجات شبانه انس دارند ما را به آینده طلاب بسیار امیدوار می‎کند.

معاون تهذیب حوزه علمیه قم یادآورشد: جوانان ما در حساسترین شرایط زندگی خود در مدارس حضور می ‏یابند و باید به خوبی مدیریت علمی و تربیتی شوند تا در کوران حوادث و اتفاقات مبتلا نشوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha