پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسئول بعثه مقام معظم رهبری در خراسان رضوی

حوزه/ مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین خراسان رضوی عنوان کرد: مبلغان اعزامی در اربعین باید عمده تلاش خود را در جهت ایجاد تحول روحی در زائرین سیدالشهدا(ع) به کار گیرند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام احمری در مراسم بدرقه طلاب اعزامی حوزه علمیه خراسان به اربعین حسینی، با اشاره به ارزش و اهمیت خدمت گزاری به زائرین امام حسین(ع)، گفت: همه زمینه ها برای رقم زدن حماسه ای دیگر در اربعین حسینی فراهم است و طلاب باید ماموریت مهم خود در این واقعه عظیم را شناخته و به آن رنگ واقعیت بخشند.
وی ایجاد تحول روحی در زائرین اربعین را مهم ترین ماموریت مبلغان اعزامی به این همایش عظیم معنوی معرفی کرد و افزود: مبلغان اعزامی در اربعین باید عمده تلاش خود را در جهت ایجاد تحول روحی در زائرین سیدالشهداء(ع) به کار گیرند.
مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در این مسیر و در دستگاه امام حسین(ع) هر چه متواضع تر و خدمتگزارتر باشیم ارزش ما بیشتر خواهد شد.
حجت الاسلام احمری با یادآوری حضور زائرانی از سراسر دنیا با مذاهب و اعتقادات مختلف در مسیر پیاده روی اربعین حسینی، ابراز کرد: لازم است مبلغان در تبلیغ مکتب اهل بیت(ع) و انتخاب موضوعات و محورهای تبلیغی، اقتضائات مکانی، زمانی و شرایط مخاطب را مورد توجه قرار دهند.
وی افزود: طبق روایات رسیده از معصومین(ع) زیارت امام حسین(ع) عمر را طولانی و رزق و روزی را زیاد می کند و برکات و آثار مثبت فراوانی برای زائر، جامعه و نسل های بعدی دارد.
مسئول بعثه مقام معظم رهبری خراسان رضوی تاکید کرد: اعزام مبلغان حوزوی به چنین همایش هایی نمادی از به کارگیری علم و اندیشه در مسیر حق و حقیقت است.
حجت الاسلام احمری گفت: هر چند خدمتگزاری به زائرین سیدالشهداء(ع) توفیق بزرگی است، اما نباید در این مسیر از خودسازی و اصلاح نفس فراموش کنیم.
وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) اظهار کرد: شخصی که پیاده به زیارت امام حسین (علیه السلام) می رود به ازای هر قدم حسنه ای برای او نوشته شده و گناهی از او محو می شود.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha