شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت‎الله علوی بروجردی در دیدار با جمعی از زائران  ترکیه ای

حوزه/استاد حوزه علمیه قم برلزوم تاسی شیعیان در سراسر جهان به معارف اهل بیت(ع) و ارزش‎های الهی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»،  آیت‎الله علوی بروجردی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از زائران  ترکیه ای که در دفتر وی در قم برگزار شد، گفت: در زیارت و در راهپیمایی اربعین به اهل بیت(ع) عرضه میداریم که آن پیمانی که با شما حضرات معصومین شکستند را نمی‌شکنیم و به عهد خود وفاداریم. زیارت حضرات معصومین(ع) باید نشانی و فایده و بهره‎ای در زندگی انسان ایجاد کند و این زیارت در زندگی وی مشخص شود.

وی بیان کرد: همیشه در زیارات از ائمه اطهار(ع) حاجات خود را مطرح می‎کنیم که البته این تقاضا اشکالی ندارد، ولی نباید فراموش کنیم که نورانیتی که از پیمان بستن با این حضرات در زندگی و قلب خود حس میکنیم در مراحل مختلف زندگی نیز حفظ کنیم.

متولی مسجد اعظم قم گفت: زائران باید توجه داشته باشند که وقتی بخواهند با ائمه(ع) پیمان ببندیم، باید به حضرات بگوییم که ما تحت پرچم فضایلی که شما در جامعه احیا کردید حضور داریم و از زیر سایه شما خارج نمی‎شویم.

وی اظهارکرد: باید در زندگی خود تاثیر زیاراتی را انجام می‎دهیم را در زندگی خود بررسی کنیم؛ یعنی اگر نسبت به افراد کینه داشتیم و یا دروغ می‎گفتیم و یا مشکلات رفتاری داشتیم، باید با پیش و پس از زیارت مقایسه شود تا ببنیم چقدر از فضای زیارت استفاده کردیم.

آیت الله علوی بروجردی بیان کرد: زیارت به معنی اتصال است، یعنی با دریای وجود امام (ع) متصل می‎کنیم؛ حال چرا دست ها ما نباید پس از لمس آب بازهم آلوده بماند؟ زائر باید از اخلاق اهل بیت(ع) و دریای فضایل اهل بیت(ع) بهره بگیرد.

متولی کتابخانه آیت الله العظمی بروجردی تصریح کرد: شیعیان باید نمایندگان امام علی(ع) و امام حسین(ع) در کشورهای خود در سراسر جهان باشند، یعنی دیگران از شیعیان بوی اهل بیت(ع) را استشمام کنند.

وی گفت: تبعیت از اهل بیت(ع) باید در زندگی خانواده خود جلوه نمایی کند؛ باید سعی کنیم که همسر و فرزندانمان از دامان مکتب اهل بیت(ع) خارج نشوند؛ باید ارزش‎های علوی و حسینی را در زندگی خود حفظ کنیم؛ محبت و عشق و ارزش های انسانی که میراث امام علی(ع) است باید به فرزندان خود منتقل کنیم.

آیت‎الله علوی بروجردی بیان کرد: مرزها، دستکاری انسان‎ها و حکومت‏ها هستند و تمام محبان امام علی(ع) هموطنان ما هستند و دلهای ما در کنار هم قرار دارد و باید از این برادری صیانت کنیم.

وی گفت: عاشورا و مکتب امام حسین(ع) از مهمترین ارزش‎های دینی هستند که باید در هر جایی که زندگی می کنیم حفظ و نشر دهیم؛ باید با رعایت جوانب مختلف و پرهیز از کارهایی که ما را حذف کنند به زندگی و کار و تلاش در غرب همت بگماریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha