جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
یوسفوند

حوزه/ معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان از همکاری ۷۲۳ مبلغ با آموزش و پرورش این استان خبر داد .

محسن یوسفوند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با اعلام این خبر، گفت: از شاخصه های بارز تعلیم و تربیت اسلامی تربیت نسلی مومن، بابصیرت و انقلابی است و در این راستا مبلغان و روحانیون با همکاری و فعالیت مستمر خود در مدارس استان لرستان تحقق این مهم را جامه عمل پوشانده اند .

دبیر کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش استان لرستان با تاکید بر اینکه مبلغان و روحانیون نقشی بی بدیل در ارتقاء معرفت دینی و بصیرت سیاسی نسل نوجوان و جوان جامعه دارند، افزود: روحانیون و مبلغان با حضور خود در مدارس و بین دانش آموزان رسالت تبلیغی خود را با انجام تبلیغی خلاقانه و اثرگذار ایفا می نمایند .

 یوسفوند از همکاری 723 مبلغ با آموزش و پرورش استان لرستان در دو بخش خواهران و برادران خبر داد و خاطر نشان کرد: این تعداد مبلغ با ثبت نام در سامانه کلید رضوان در امر برگزاری نماز جماعت، بیان احکام و مسائل شرعی، انتقال آموزه های دین مبین اسلام و معارف اهل بیت(ع) و نیز پاسخگویی به سؤالات و شبهات دینی دانش آموزان با آموزش و پرورش همکاری مستمر دارند .

وی با اشاره به اینکه علاوه بر بیش 720 مبلغ، مبلغانی نیز در ایام تبلیغی سال همچون ماه های محرم ،صفر و رمضان نیز آموزش و پرورش را در اجرای برنامه های دینی و فرهنگی یاری می دهند، گفت: امید می رود با حضور مستمر مبلغان در تمام مدارس شاهد گسترش و تعمیق باورهای اعتقادی و بصیرتی در بین قشر دانش آموز باشیم .  

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان با اشاره به اینکه استفاده از ظزفیت حوزه های علمیه در پیشگیری از آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان موثر است افزود: این نهاد می تواند با آسیب شناسی به موقع و تربیت دینی دانش آموزان یاری گر آموزش و پرورش باشد .

یوسفوند در پایان، تربیت دینی دانش آموزان را امری مهم در راستای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان دانست و اذعان داشت: حضور مبلغان و روحانیون در مدارس تقویت کننده بنیه دینی دانش آموزان است .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha