جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ گردهمایی اساتید تفسیر حوزه در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره)

حوزه/ آیت‌الله علی کریمی جهرمی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدباقر حجتی و حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی خراسانی به سبب تدریس علوم قرآنی، فعالیت های دیرینه در حوزه آموزش قرآن و تألیف کتب طی مراسمی با حضور حضرت آیت‌الله جوادی آملی در قم تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، پانزدهمین گردهمایی اساتید تفسیر حوزه علمیه و دومین شب از سی‌وششمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی(ره) شامگاه چهارشنبه در سالن اجتماعات دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد.

آیت‌الله رضا استادی در این مراسم، خاطرنشان کرد: جلسات تفسیر قرآن کریم باید بسیار معنوی باشد، چرا که این جلسات همانند جلسات منطق و ادبیات نیست؛ در این نشست‌ها باید عظمت قرآن کریم حفظ شود.

حضرت آیت‌الله جوادی‌آملی در پایان این مراسم با تأکید بر اینکه آیات قرآن کریم برخلاف روایات قابل جعل نیستند، تصریح کردند: اگر روایت معارض داشته باشد یا نداشته باشد باید بر قرآن کریم عرضه شود چرا که معیار اصلی قرآن کریم است و همانطور که از پیامبر اسلام(ص)‌حدیث جعل کردند از ائمه اطهار(ع) نیز می‌توانند به جعل حدیث بپردازند.

ایشان گفتند: هر چند قرآن باید حرف نخست حوزه را بزند، اما اکنون اگر فردی نزد امام زمان باشد و ایشان به عنوان قرآن ناطق مطلبی را ارائه دهند باید آن را بپذیریم.

لازم به ذکر است: در حاشیه این مراسم از آیت‌الله علی کریمی‌جهرمی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدباقر حجتی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین ربانی‌خراسانی به سبب تدریس علوم قرآنی، فعالیت‌های دیرینه در حوزه آموزش قرآن و تألیف کتب تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha