پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دارالقرآن

حوزه/ یازدهمین دوره از مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در بخش برادران، طی روزهای بیست و هشتم بهمن ماه الی چهارم اسفندماه سال۱۳۹۶ در رشته های حفظ، قرائت و ترتیل قرآن در قم برگزارمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  مرتضی نجفی قدسی مسئول برگزاری مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) با اعلام این خبر اظهار داشت: این مسابقات قرآنی در  6 رشته حفظ کل، حفظ بیست جزء، حفظ ده جزء، حفظ پنج جزء، قرائت و ترتیل خوانی قرآن کریم در دو مقطع سنی زیر شانزده سال و بالای شانزده سال ویژه برادران در قم برگزار خواهد شد.
وی گفت : زمان ثبت نام از روز چهارشنبه چهارم بهمن ماه آغاز شده و تا ساعت 24 روز سه شنبه دهم بهمن ادامه خواهد داشت ، ضمنا داوطلبان بایستی برای شرکت در این مسابقات، حتما دارای حساب بانکی بوده (ترجیحا حساب بانک ملت، جهت واریز جوایز) و سپس به سایت دارالقرآن علامه طباطبایی( Quran.dqat.ir) مراجعه کرده و فرم های ثبت نام را پر نمایند و پس از پایان فرصت هفت روزه ثبت نام، بمدت سه روز میتوانند اطلاعات ثبت نامی خود را فقط ویرایش کنند و از روز 23 بهمن ماه جهت چاپ کارت شرکت در جلسه مجددا به سایت مراجعه نمایند، زیرا در زمان حضور در مسابقات، داشتن کارت چاپ شده ثبت‌نام الزامی است.
مسئول اجرای مسابقات گفت: پس از پایان مهلت ثبت نام ، به هیچ عنوان زمان ثبت نام تمدید نخواهد شد، ضمنا یادآوری میگردد چون ظرفیت ثبت نام محدود است، لذا اولویت با افرادی است که زودتر ثبت نام نمایند، همچنین داوطلبان در زمان ثبت نام میتوانند نوبت روز و ساعت حضور خود را برای زمان آزمون مشخص نمایند، بدیهی است درخارج از نوبت تعیین شده و پس از پرشدن ظرفیت ثبت نام، به هیچ عنوان از متقاضی آزمون بعمل نمی آید. 
وی تاکید کرد: مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) جنبه مردمی و غیردولتی دارد و این دارالقرآن تاکنون از هیچ بودجه دولتی استفاده نکرده است و تمامی هزینه ها توسط خیّر محترم آقای محمد انصاری موسس دارالقرآن امام علی(ع) و بانی مسابقات، که خود از جمله قاریان و تالیان قرآن کریم است، تامین می‌شود.
* جوایز حد نصاب ها
مسئول دارالقرآن امام علی(ع) تصریح کرد: در این دوره از مسابقات، کلیه حافظان کل قرآن کریم که حدنصاب نود امتیاز را در صحت حفظ از یکصد امتیاز بیاورند، مبلغ هفتصد هزار تومان به عنوان هدیه دریافت خواهند کرد.
همچنین حافظان بیست جزء ، ده جزء و پنج جزء در صورت اخذ حدنصاب نود امتیاز از یکصد امتیاز در صحت حفظ، به ترتیب مبالغ پانصدهزار تومان و چهارصد هزار تومان و سیصد هزار تومان دریافت خواهند کرد.
وی افزود: داوطلبان رشته های قرائت و ترتیل قرآن نیز در صورت اخذ حدنصاب هشتاد امتیاز از یکصد امتیاز به ترتیب مبالغ پانصد هزار تومان و چهارصد هزار تومان دریافت خواهند کرد.
وی اضافه کرد: کلیه حافظان قرآن در همه رشته ها در صورتی که حد نصاب حسن حفظ آنها بین 85 تا 90 باشد نیز نصف جوایز اعلام شده فوق را دریافت می کنند . همچنین قاریان و مرتلان قرآن، که حد نصاب امتیاز آنها از 75 تا 80 باشد نیز نصف جوایز اعلام شده را دریافت می کنند.

* جوایز نفرات برتر مسابقات
مرتضی نجفی قدسی مسئول برگزاری مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در خصوص جوایز نفرات برتر این مسابقات اظهار داشت:  نفرات اول رشته حفظ کل مبلغ سه میلیون و پانصد هزار تومان، نفرات دوم مبلغ سه میلیون تومان و نفرات سوم مبلغ دو میلیون و پانصد هزار تومان جایزه نقدی دریافت خواهندکرد.
در رشته حفظ بیست جزء قرآن نیز، نفرات اول مبلغ دو میلیون و دویست هزار تومان، نفرات دوم یک میلیون وهفتصدهزار تومان و نفرات سوم یک میلیون و پانصدهزار تومان دریافت خواهند کرد.
در رشته حفظ ده جزء نیز، نفرات نخست تا سوم به ترتیب مبالغ یک میلیون و هفتصد ، یک میلیون و چهارصد و یک میلیون و دویست هزارتومان دریافت خواهند کرد.
وی افزود: دررشته قرائت قرآن کریم نیز نفرات اول تا سوم به ترتیب مبالغ دو میلیون وسیصدهزارتومان، دو میلیون تومان و یک میلیون وهفتصد هزار تومان دریافت خواهند کرد.
همچنین در رشته ترتیل خوانی هم نفرات برگزیده اول تا سوم به ترتیب مبالغ یک میلیون وهفتصدهزارتومان، یک میلیون و چهارصدهزارتومان و یک میلیون ودویست هزار تومان به عنوان جایزه دریافت میکنند.
* چند نکته
-   نفرات اول مسابقات سالهای قبل تا دو سال در همان رشته و مقاطع پایین تر نمیتوانند شرکت کنند، مگر اینکه در رشته دیگری ثبتنام نمایند.
-  شرکت کنندگان در رشته های حفظ قرآن، تنها در یک رشته آن میتوانند شرکت نمایند، ضمنا حافظان قرآن می‌توانند در رشته قرائت قرآن(تحقیق) هم داوطلب شوند ولیکن قاریان صرفا باید یکی از رشته های قرائت و یا ترتیل خوانی را انتخاب نمایند.
-  شرکت کنندگان در رشته ترتیل خوانی نمی توانند در رشته های حفظ شرکت نمایند و یا بالعکس، چرا که یک حافظ عملا در هنگام آزمون، ترتیل خوانی می کند و همان مواد امتحانی را دارا است.
-   در مدت حضور داوطلبان در ایام مسابقات ، پذیرایی کامل صبحانه ، ناهار و شام بعمل خواهد آمد ولیکن در خصوص اسکان داوطلبان، این دارالقرآن تعهدی نخواهد داشت .

 

۳۱۳/۳۲

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha