چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر

مدیر مدرسه علمیه محمدیه با گرامیداشت شانزدهم آذر، روز دانشجو، گفت: شانزدهم آذر ماه تجلی استکبار ستیزی، آرمان خواهی و حق طلبی دانشجوی ایرانی است.

حجت الاسلام مهدی خوبانی، مدیر مدرسه علمیه محمدی قائمشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران با گرامیداشت شانزدهم آذر، روز دانشجو، گفت: شانزدهم آذر ماه تجلی استکبار ستیزی، آرمان خواهی و حق طلبی دانشجوی ایرانی است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه به ویژگی های جنبش دانشجویی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: تلفیق علم و ایمان از فاکتورهای موفقیت این جنبش است.

وی با بیان این که دلیل ناکامی بسیاری از مبارزات حق طلبی ملت ایران همچون مشروطیت و ملی شدن صنعت نفت بدلیل شکاف میان این دو فاکتور با مشکل روبرو شد ادامه داد: جنبش دانشجویی باید با مطالعه رویدادهای تاریخی، هوشمندانه از تجارب مستتر در آنها، برای کامیابی استفاده کند.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با بیان این که شانزدهم آذر سال 32 به عنوان یک روز تاریخی و نماد استکبارستیزی از ذهن ملت ایران بیرون نخواهد رفت، افزود: چنین روز مهمی در تاریخ حرکت های ملت ایران علیه ظلم و استبداد به ثبت رسیده است.

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این که هویت 16 آذر استکبار ستیزی است، خاطرنشان کرد: امروز آمریکا در رأس استکبار جهانی قرار دارد و مبارزه با این نماد ظلم و استبداد مهم ترین رسالت دانشجویان کشورمان است.

استاد حوزه علمیه مازندران، استکبار ستیزی و ایستادگی در برابر ظلم را مهم ترین شاخصه دانشجوی ایرانی برشمرد و تصریح کرد: همان‌گونه که امام حسین(ع) خون خود را در راه عدم پذیرش ظلم و جور فدا کرد، دانشجویان ما نیز در این روز تمرین استکبارستیزی کرده و سازش ناپذیری با ظالمان را در دستور کار خویش قرار دهند.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر خاطرنشان کرد: ایستادگی برابر دشمن و تقویت روحیه استکبار‌ستیزی میان ملت، از پیام‌های اصلی روز دانشجو است که لازم است آحاد ملت و مسؤولان به این روز به عنوان روز پر افتخار و سندی بر حقانیت ایران اسلامی بنگرند.

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که دانشجویان با اراده و اتکا به توان داخلی با گام‌های قوی در راه خودکفایی و همچنین تحقق و اجرایی کردن فرامین رهبری تلاش می کنند، تصریح کرد: دانشجویان با بصیرت کشورمان بدون توجه به القائات خارجی تنها در مسیر رشد و تعالی جامعه اسلامی گام بر می دارند.

وی با بیان این که دشمنان همواره به دشمنی خود ادامه می‌دهند و تنها شیوه مبارزه در زمان‌های گوناگون متفاوت است، گفت: امروز دشمن با جنگ اقتصادی پا به صحنه گذاشته است و این وضعیت ایجاب می‌کند که دانشجویان شناخت و بصیرت خود را افزایش داده و با مطالعه و رصدکردن اخبار، آگاهی خود را بالا ببرند.

حجت الاسلام خوبانی اظهار داشت: دانشجویان در عصر حاضر که زمان پیشرفت علوم گوناگون است و درهای تعلیم و تعلم نیز بیشتر به رویشان گشوده شده، وظیفه دارند با تلاش و کوشش، به رشد علمی و فن‏آوری دست یابند.

وی با بیان این که دانشگاه ها مکانی مهم در راستای تربیت مدیران آینده نظام اسلامی است، بیان داشت: باید برنامه ریزی هدفمند و سامان دهی شده ای به منظور توسعه علم، اندیشه و آگاهی های نسل جوان جامعه در آن صورت گیرد.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با تاکید بر این که دانشجویان آینده سازان نظام مقدس جمهوری اسلامی در راستای تحقق اهداف و آرمان های آن هستند، افزود: دانشجویان باید خود را برای خدمت به نظام اسلامی و پیشرفت و توسعه آن آماده کرده که جامعه ما به این قشر گرانقدر نیازمند است.

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این که دانشجویان باید در راستای ترویج ارزش های نظام اسلامی و توسعه و تعالی آن قدم بردارند، تصریح کرد: تحقق این امور ارزشمند نیازمند حرکت در مسیر علم، تقوا، اخلاق و ایمان است که دانشجویان میهن اسلامی باید خود را به این امور ارزنده مجهز کنند.

وی با بیان این که گسترش تلاش های علمی دانشجویان می تواند نقشی اثرگذار در توسعه ایران اسلامی داشته باشد، گفت: باید تلاش کنیم تا در عرصه های مختلف علمی و تکنولوژی حرف های ارزشمندی در عرصه جهانی برای گفتن داشته باشیم که می تواند در پیشرفت نظام اسلامی اثرگذار باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha