جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علمای بحرین

حوزه/ علمای بحرین در بیانیه ای،‌ صدور حکم اعدام شش جوان بحرینی را محکوم و تأکید کردند: این حکم از نظر شرعی و دینی باطل است و بر اساس قوانین داخلی و بین المللی ملغی است و ما خواستار لغو فوری آن هستیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، علمای بحرین با صدور بیانیه‌ای،‌ صدور حکم اعدام شش جوان بحرینی را محکوم کرده و آن را جنایت‌کارانه دانستند و تأکید کردند: این حکم از نظر شرعی و دینی، باطل است و بر اساس قوانین داخلی و بین المللی، ملغی است و ما خواستار لغو فوری آن هستیم.

بسم الله الرحمن الرحیم

(وَسَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ).

دادگاه نظامی، بیش از شش نفر را در مسئله ای شبیه به نمایشنامه، محکوم به اعدام می کند. بعد از اینکه متهمان بیش از یک سال در ناپدید شدن اجباری به سر بردند که هیچ اخباری از آنان در دست نبود و بعد از چند ماه بر روی میز متحرک شکنجه دیده شدند و اکنون پس از تمامی این اتفاقات، دادگاه فاسد بحرین، آنان را به اعدام، زندان و لغو تابعیت محکوم می کند و آنان و خانواده و احساسات ملت‌ را زیر پا می گذارد. بله، نظامی ها زمانی که با مردم می‌جنگند، این‌چنین می‌کنند.

این محاکمه جنایت‌کارانه، از نظر شرعی و دینی باطل است و هیچ ارتباطی نه با اسلام، نه قرآن و نه با سنت دارد و بر اساس قوانین داخلی و بین المللی و پیمان نامه هایی که حکومت بحرین به آن پایبند است، ملغی است و ما خواست لغو فوری آن هستیم.

ما این اقدام را محکوم می کنیم و خواستار توقف فشار بر مردم در دادگاه های نظامی و توقف سلطه وابستگان رژیم بر دادگاه نظامی و مدنی هستیم.

این اقدام بسیار خطرناک است و منجر به خون‌ریزی و واکنش‌های گسترده در کشور می شود. ستم بیشتر، خیری برای کشور نخواهد آورد و اگر نیروهای نظامی وارد بحران‌های ملت‌ها شوند(همان طور که اخیراً شاهد آن بودیم) نتیجه ای جز غرق شدن رژیم در خون انسان های بی‌گناه ندارد و منجر به هلاک شدن طاغوت و یاوران آن در دریای خونی می‌شود که ریخته‌اند.

خداوندا، بازداشت‌شدگان آزاده ما را از بند، رهایی بخش و آنان را از هر بدی محافظت فرما، ای پروردگار جهانیان.

علمای بحرین

۹۶/۱۰/۴

۲۵دسامبر۲۰۱۷

۶ربیع‌الثانی۱۴۳۹

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha