پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
علما و روحانیون هند خواستار گسترش دادگاه های شریعت شدند

حوزه/ در همایشی که در حیدرآباد هند برگزار شد، علما و روحانیون هندی خواستار گسترش دادگاه های شریعت و حل‌و‌فصل مشکلات مسلمانان در این دادگاه ها شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از timesofindia، در همایشی که برگزار شد نمایندگانی از سازمان های مختلف اسلامی در حیدرآباد هند، از جامعه مسلمانان خواستند برای حل‌وفصل مشکلات خانوادگی و داخلی، به دادگاه های شریعت اسلامی مراجعه کرده و از دادگاه های غیراسلامی اجتناب ورزند. روحانیون در گفت‌وگوهای مختلف خواستار توسعه دادگاه های شریعت اسلامی شدند.

در همایشی که به همت انجمن صدای حق شرعی در حیدرآباد برگزار شد، عده ای از علما و روحانیون اسلامی به بحث های گسترده ای درباره این موضوع پرداختند.

معین‌الدین از برگزارکنندگان جلسه ضمن تشویق مسلمانان به حل‌وفصل مسائل خانوادگی و داخلی در دادگاه های شریعت که براساس ارزش ها و اصول اسلامی دایر می شود، گفت: دادگاه های شریعت، راه درست برای حل‌وفصل مسائل مسلمانان هستند.

مولانا نصیرالدین گفت: اسلام، زنان را قدرتمند می سازد، اما قوانینی که در زمان سلطه انگلستان بر هندوستان در رابطه با زنان تحمیل شده، موجب حاشیه راندن و جداسازی زنان در جامعه و استبداد بر آنان می شود.

دکتر علیم خان فالکی نیز در سخنانش «زرق‌وبرق‌های بی‌رویه و غیرضروری» در مراسم ازدواج را اسراف تلقی کرد و آن را یکی از عوامل اصلی درگیری ها در زندگی زناشویی دانست.

پروفسور محسن عثمان ندوی نیز گفت: دادگاه های شریعت اسلامی، شیوه های بهتری برای برطرف کردن تنازعات و اختلافات خانوادگی ارائه می دهند و قضاوت عادلانه تری دارند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha