شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام افشین فر

حوزه/ مسئول رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی گفت: مسئولان کشور باید برای جلوگیری از بسترهای فتنه که مورد سوءاستفاده دشمنان نظام قرار می‌گیرد، مطالبات به حق و مشکلات مردم را جدی بگیرند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سیدمحمد افشین فر، پیش از ظهر امروز در نشست بصیرت افزایی و در جمع خانواده اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان اظهار داشت: سکوت در مقابل فتنه، برخی‌ها را با خود می‌برد، بنابراین از مقابل فتنه‌ها نباید بدون توجه گذر کنیم و به‌نوعی سکوت در فتنه‌ها همان همراه شدن با جریان است.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی با بیان اینکه دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب طراحی‌های شیطانی برای براندازی نظام و انقلاب داشتند و دست از فتنه برنمی‌دارند، افزود: نباید از مقابل فتنه‌ها بدون توجه گذر کنیم.

حجت‌الاسلام افشین فر در خصوص وظایف ما در برابر فتنه، گفت: هنگامی که فتنه جامعه‌ای را تهدید می‌کند، اهل بصیرت نباید گوشه‌گیری و سکوت کنند، وقتی فتنه کیان نظام را تهدید می‌کند، مردم باید بین خودشان و فتنه‌گران و فریب‌خوردگان مرزبندی کنند در این شرایط حضور به موقع اهل ایمان لازم است.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از بسترهای فتنه که مورد سوءاستفاده دشمنان نظام قرار می‌گیرد مسئولان کشور باید مطالبات به حق مردم در حل مشکلاتشان را جدی بگیرند.

این کارشناس حوزوی در ادامه با تأکید بر تحلیل صحیح مطالب گفت: باید هر روز همراه با خانواده مسائل اقتصادی ،سیاسی و اجتماعی را بررسی و تجربه بزرگی را کسب کنیم تا ذهنمان در تحلیل مسائل عادت کند.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی تصریح کرد: برای فرزندان خود چند مرجع فکری امین قرار دهیم و آن‌ها را با مسائل مختلفی که در سطح جامعه رخ می‌دهد آشنا و مطلع کنیم.

حجت‌الاسلام افشین فر با اشاره به اینکه حالت ایمانی در انسان آرامشی را ایجاد می‌کند اظهار داشت: این موضوع فرصتی را برای تقویت عقلانی فراهم می‌سازد، بنابراین محیط‌های امن نوعی امنیت فکری به ما خواهد بخشید.

وی با تأکید بر حضور جوانان در فعالیت‌های گروهی و همفکری با آنان توسط خانواده افزود: امروز یکی از آسیب‌های جدی فضای تربیتی که در پیش روی جامعه ما است، همان فردگرایی است که انسان‌ها تصور این را دارند که در جمع هستند، ولی انسان‌های تنها آسیب‌پذیر هستند و باید این خلأ را از بین برد.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی تأکید کرد: کانون خانواده در این مسئله بسیار حائز اهمیت است و باید خانواده‌دار بود و تلاش خود را برای این انجام دهیم که فرزندانمان، خانواده را همچون پشتیبان خود در نظر بگیرند.

وی با تأکید بر اهمیت حضور جوانان در مساجد گفت: خانواده‌ها باید جوانان را با مساجد انس دهند و این زمینه را برای آن‌ها فراهم کنند تا به تربیت اخلاقی، معنوی و اجتماعی آن‌ها کمک کنند.

حجت‌الاسلام افشین فر با بیان اینکه مساجد پایگاه انقلاب هستند، خاطرنشان کرد: انقلاب ما از مسجد شروع شد و تداوم انقلاب نیز با حضور بچه مسجدی‌ها در جبهه‌ها بود و امروز هم مسجدی‌ها حافظان انقلاب هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha