یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نعمت زاده

حوزه/ امام جمعه مرند از تحصیل ۱۰۵ طلبه برادر از ۱۰ استان و ۲۷ شهرستان کشور در مدرسه علمیه حضرت صاحب الزمان(عج) این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام علی نعمت زاده امام جمعه مرند در دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با اساتید و طلاب مدرسه علمیه شهرستان مرند، با گرامیداشت این ایام خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) و مردم ایران، با فرهنگ فاطمی حرکت کرده اند وباید سبک زندگی فاطمی را الگوی خود قرار دهند.

حجت الاسلام نعمت زاده با اشاره به حضور بابرکت امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: حضور حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در استان آذربایجان شرقی، تحولات بسیار زیبای معنوی و فرهنگی و وحدت آفرین را به دنبال داشت.

وی افزود: تاثیرات مثبت این حرکت ها را در اغتشاش و فتنه اخیر مشاهده کردیم که مردم آذربایجان به اغتشاش گران نه گفتند.

امام جمعه مرند در ادامه با اشاره به تعداد شهدای شهرستان مرند خاطرنشان کرد: این شهرستان 680 شهید به اسلام تقدیم کرده که 12 نفر از این شهدا، طلاب و روحانی هستند.

وی ادامه داد: شهرستان مرند هزار و 587 جانباز و 100 نفر آزاده دارد و 5 هزار و 400 نفر به صورت بسیجی در دوران دفاع مقدس حضور داشتند.

حجت الاسلام نعمت زاده تاکید کرد: تعداد 130 روحانی در شهرها و روستاهای شهرستان مرند مستقر هستند و 270 طلبه خواهر و برادر در این شهر تحصیل می کنند.

امام جمعه مرند با اشاره به احداث مدرسه علمیه جدید در این شهر گفت: مدرسه علمیه حضرت صاحب الزمان(عج) مرند در 4 هزار و 500 مترمربع با ظرفیت 250 طلبه احداث و به بهره برداری رسید.

عضو شورای عالی حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی ابراز کرد: هم اکنون 105 طلبه از 10 استان و 27 شهرستان در مدرسه علمیه برادران مرند در حال تحصیل هستند که رتبه اول علمی استان آذربایجان شرقی و منطقه شمالغرب کشور را در اختیار دارد.

جرای طرح جهاد علمی در مدرسه علمیه مرند

همچنین حجت الاسلام باقری مدیرمدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) مرند، در دیدار امام جمعه تبریز با اساتید و مدیران حوزه علمیه و جمعی از طلاب برتر مرند گفت: طرح های مختلفی در مدرسه اجرا شده که طرح عالم ربانی و طرح جهاد علمی از آن جمله است.

مدیرمدرسه عملیه مرند با اشاره به اینکه هم اکنون 18 نفر از طلاب این مدرسه علمیه وارد عرصه تدریس شده اند، خاطرنشان کرد: بیش از 90 درصد اساتید این مدرسه علمیه، تحصیل کرده همین حوزه علمیه هستند که وارد عرصه تدریس شده اند.

حجت الاسلام باقری با اشاره به توسعه علمی حوزه های علمیه مرند خاطرنشان کرد: بیش از 40 نفر از طلاب معدل بالای 18 کسب کرده اند، رتبه دوم المپیاد کشوری نیز به یکی از طلاب مدرسه علمیه مرند اختصاص پیدا کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha