جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام مهدی فاطمی پور معاون نهاد رهبری دانشگاه بوعلی سینا

حوزه/ حجت الاسلام فاطمی پور گفت: با بیان اینکه انقلاب ثمره فعالیت های علمای ربانی است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ثمره قرن ها آبرو، تجربه و مبارزه علمایی همچون شیخ انصاری و سید مرتضی ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در همدان حجت الاسلام مهدی فاطمی پور معاون نهاد رهبری دانشگاه بوعلی سینا در همدان ظهر امروز در کرسی آزاد اندیشی مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) همدان، گفت: ما در کشوری زندگی می کنیم که چهل سال از انقلاب اسلامی گذشته و قبل از انقلاب با حکومت 2500 ساله پهلوی رو به رو بوده ایم و این کشور تجربه حکومت مردمی فراگیر را فقط در 40 سال اخیر داشته است.

وی ادامه داد:  با توجه به تاریخ معاصر ایران و خیانت های قاجار و پهلوی، پی می بریم که درخشان ترین دروه ایران اسلامی در حکومت 40 سال انقلاب اسلامی گذشته است.

حجت الاسلام فاطمی پور افزود: تاریخ کمک بسزایی در بصیرت افزایی دارد و به همه نشان می دهد که انقلاب اسلامی یک حرمت، اتفاق و شروعی نو برای ملت ایران بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه انقلاب ثمره فعالیت های علمای ربانی است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ثمره قرن ها آبرو، تجربه و مبارزه علمایی همچون شیخ انصاری و سید مرتضی ها است.

 معاون نهاد رهبری دانشگاه بوعلی سینا خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با استفاده از ظرفیت هایی که از قبل علمای اسلام ایجاد کردن در 15 سال مبارزه از سال 42 تا 57 این ظرفیت ها را به ثمر نشاند.

وی در ادامه افزود: روحانیون در قبال جامعه اسلامی دو وظیفه شخصی و اجتماعی دارند، روحانیون در مرحله نخست باید به خود سازی بپردازند و در مرحله بعد همانند امام خمینی(ره) کار اجتماعی انجام دهند.

حجت الاسلام فاطمی پور در پایان گفت: از مهم ترین وظایف حوزه های علمیه تحول علوم انسانی و اسلامی کردن علوم است، زیرا دانشگاه آورده ای در مسائل دینی ندارد و تمام علوم خود را از غرب گرفته است، به همین سبب حوزه های علمیه باید علوم اسلامی را به دانشگاه ها و مجامع علمی ارایه دهند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha