پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
امام جمعه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با گرامیداشت یاد و خاطره علمای بزرگوار نظیر مرحوم آیت الله باریک بین و آیت الله شالی، تصریح کرد: نباید فداکاری ها و مجاهدت های علما را در پیروزی نهضت انقلاب اسلامی فراموش کنیم.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امروز در «جشن انقلاب» که با حضور طلاب، اساتید و روحانیون حوزه علمیه قزوین که در سالن اجتماعات شبستان امیرالمومنین (ع) مسجد النبی برگزار شد ضمن تبریک این ایام خجسته دهه فجر، گفت: در دوران قبل از انقلاب منابع کشور غارت می‌شد و کشور زیر چکمه آمریکا و انگلستان بود و درواقع در آن دوران استقلال و آزادی در کشور وجود نداشت و در واقع کشور برده استکبار شده بود.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین افزود: معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) به عنوان سکاندار انقلاب اسلامی در جهت نیل به اهداف انقلاب اسلامی برای حفظ استقلال سیاسی و اقتصادی بر پایه حاکمیت ارزش‌های دینی، روش و الگوهای خاصی را برگزید.

نماینده ولی فقیه قزوین تصریح کرد:در ایام شکل گیری انقلاب اسلامی مردم سه دسته بودند که افرادی انقلابی و وفادار امام وانقلاب اسلامی، ضد انقلاب و دیگری بی تفاوت و بی طرف بودند.

وی خاطرنشان کرد: افراد انقلابی بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی همچنان وفادار به نظام بر آمده از خون شهدا و امام و ولایت بودند که نمونه آن سردار رشید اسلام شهید همدانی بود که علاوه بر حضور درخشان در دفاع مقدس، در دفاع از حریم اهل بیت نیز سر از پا نشناخت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی خاطرنشان کرد: این گونه افراد در نظام اسلامی فراوان هستند که هیچ گاه نسبت به انقلاب و ارزش های والای امام و شهدا بی تفاوت نبوده و در همه عرصه ها حضور موثر و با نشاطی دارند.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: انقلابیون دوران انقلاب اسلامی، همان کسانی بودند که همیشه در صف اول مبارزات بودند و با شجاعت مثال زدنی در برابر رژیم شاهنشاهی ایستادگی نمودند.

وی، پیروزی انقلاب اسلامی را در سه عامل دانست و بیان داشت: انقلاب بر اساس ایمان مردم ، وحدت کلمه و رهبری شکل گرفت و به پیروزی نهایی رسید که خوشبختانه بارها در این 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی تمام روسای جمهور آمریکا تهدیداتی را متوجه این کشور کرده که نتوانستند اهداف و نقشه های شوم خود را اجرایی نمایند.

نماینده ولی فقیه در قزوین در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره علمای بزرگوار نظیر مرحوم آیت الله باریک بین و آیت الله شالی، تصریح کرد: مرحوم آیت الله باریک بین انصافا نقش بارز و ارزشمندی در این استان داشت که نباید فداکاری های این عزیزان را در پیروزی نهضت انقلاب اسلامی فراموش کنیم.

انتهای پیام


 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha