پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام مصطفایی

حوزه/ رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قزوین گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) تفکر ولایت مداری را پایه گذاری کرد تا ما راه را گم نکنیم و در مسیر اشتباه قدم بر نداریم و امروزه وظیفه داریم فرهنگ فاطمی را در جامعه اسلامی ترویج دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام ابوالفضل مصطفایی، امروز در مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه امام صادق (ع) که در مسجد پنجه علی برگزار شد ضمن تسلیت ایام فاطمیه، گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) در تمامی صحنه‌های اجتماعی حضور و نقش موثری داشتند و ما امروزه باید سیره عملی حضرت زهرا (س) را بشناسیم و از آن حضرت الگو بگیریم.

وی با اشاره به تأثیرگذاری درونی و بیرونی حضرت فاطمه زهرا (س) افزود: در بعد درونی بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) با خودسازی و پیمودن مسیر قله کرامت انسانی به عنوان الگو مسلمین معرفی شده است.

حجت الاسلام مصطفایی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) موقعیت جامعه را به خوبی درک کرد و به عنوان یک فرد تأثیرگذار انجام مسئولیت کرد.

وی با اشاره به این که حضرت زهرا (س) تفکر ولایت مداری را در مقابل ولایت ستیزی مطرح کرد و راه را برای ما نشان داد تا سرباز ولایت باشیم و اندیشه ولایت را ببینیم و از آن دفاع کنیم، اظهار کرد: اگر به دنبال هدایت هستیم باید ولایت مدار باشیم، چرا که سعادت دنیا و آخرت و تأمین عزت اسلام و مسلمین در سایه ولایت مداری است.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قزوین خاطرنشان کرد:  ما باید فرهنگ فاطمی را که دفاع از ولایت، استقامت و صبر است، بشناسیم و با آن بیشتر آشنا شویم و گامی در ترویج و رشد و توسعه آن برداریم.

وی با اشاره به نحوه زندگی حضرت زهرا (س) و رنج ها و مصیبت های این بانوی بزرگوار، بیان داشت: حضرت فاطمه زهرا در سن ۵ سالگی مادر خود را از دست داد و مدت کوتاهی بعد از رحلت پدر بزرگوارش از دنیا رفت که در این دوران کوتاه هم مدافع حریم ولایت و امامت بود و هم با بیان احکام و تعالیم دینی بانوان را در زمینه دستورات اسلام آشنا می کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha