پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ طلاب علوم دینی باید تلاش کنند که این عبادت بزرگ الهی را انجام دهند چرا که در سیره علما و بزرگان دینی فراوان آمده است که نماز شب چه مشکلات بزرگی را از سر راه طلبه علوم دینی برداشته است لذا نباید فضیلت نماز شب و تهجد را از دست داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله علوی گرگانی امروز در دیدار جمعی از طلاب استان گلستان که در دفتر معظم له در قم برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س)، با اشاره به حدیث کساء گفتند: حضرت زهرا(س) طبق احادیث متعدد محور عالم وجود هستند و هر چقدر ما بتوانیم معرفت خود را نسبت به ان حضرات بالا ببریم، در حقیقت ارزش خودمان را بالا برده ایم.

ایشان با اشاره به نعمت بزرگ طلبگی و توفیق بزرگی که خدای متعال به طالبان علم داده، افزودند: باید خدای بزرگ را شاکر باشیم که به ما نعمت طلبگی و دروس اهل بیت(ع) را داده است و باید تلاش کرد با تهذیب نفس و درس خواندن، این نعمت بزرگ الهی را قدر بدانیم.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به چندین روایت و آیه از قرآن کریم پیرامون نماز شب و نقش این عبادت الهی در خود سازی و سعادت انسان، گفتند: طلاب علوم دینی باید تلاش کنند که این عبادت بزرگ الهی را انجام دهند چرا که در سیره علما و بزرگان دینی فراوان آمده است که نماز شب چه مشکلات بزرگی را از سر راه طلبه علوم دینی برداشته، لذا نباید فضیلت نماز شب و تهجد را از دست داد.

معظم له با طهارت بودن و استفاده از فرصت بین الطلوعین را مهم دانستند و  افزودند: طلبه نباید به گونه ای باشد که تا نماز صبحش تمام شد، بلافاصله به رختخواب برگردد  و بخوابد، بلکه باید از فرصت مهم بین الطلوعین استفاده وافر ببرد و همیشه هم سعی کند با طهارت باشد؛ چرا که مرگ خبر نمی کند و این که انسان با وضو و طهارت از دنیا برود برکات زیادی خواهد داشت.

 

۳۱۳/۳۲

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha