پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام علی میناپور دیالی- مدیر حوزه لرستان

مدیر حوزه علمیه استان لرستان گفت: تقویت پیوند دوستی و رفع کدورت از کارکردهای اجتماعی صله رحم است .

حجت الاسلام والمسلمین علی میناپور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد، با اشاره به اینکه صله رحم از تاکیدات دین مبین اسلام است، بیان داشت: صله رحم از امتیازات نوروز است و این ایام فرصتی مغتنم برای دید و بازدیدهای اقوام ،دوستان و آشنایان است .

وی با بیان این که انجام دید و بازدید و بجا آوردن صله رحم موجب ازدیاد محبت و دوستی می شود افزود:انجام صله رحم در رفع کینه و کدورت در بین اقوام بسیار موثراست و موجب تقویت وحدت و همبستگی در بین مومنین خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه انجام صله رحم اثرات فردی و اجتماعی بسیاری در روحیه وزندگی افراد خواهد داشت خاطر نشان کرد:بجا آوردن این سنت پسندیده دینی موجب نشاط و آرامش روحی و روانی در بین خانوده ها و دوستان خواهد شد .

حجت الاسلام والمسلمین میناپور با اشاره به اینکه افزایش روزی ،طولانی شدن عمر و سلامتی جسم و روح از دیگر کارکردهای اجتماعی صله رحم و دید و بازدید است گفت:بجا آوردن صله رحم موجب افزایش پیوند قلوب و ایجاد وحدت و رفع کدورت و دشمنی بین خویشاوندان و بستگان خواهد شد.

وی یادآورشد :صله رحم موجب نزدیکی دلهای مومنین و همچنین گره گشایی از امورات همنوعان خواهد شد ، متاسفانه امروز گسترش تجملات و چشم و هم چشمی مانع انجام صله رحم در بین اقوام و آشنایان شده ،‌لذا صله رحم باید بدون تکلف انجام شود به گونه ای که موجب آرامش روحی و روانی در بین خانواده ها گردد و تنش و اضطراب را در جامعه ازبین ببرد .

مدیر حوزه علمیه استان لرستان اظهار داشت: با انجام صله رحم از اوضاع مالی و معنوی  اقوام و آشنایان نیز با خبر خواهیم شد به گونه ای که می توانیم در رفع مشکلات مالی و معنوی اقوام و آشنایان قدم برداریم .

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha