پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کلانتری

حوزه/ نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: همه مشكلات قابل حل است،‌ مشروط به آن كه برخي از مسئولين و مديران پرحرف و كم كار، به خود آيند و فرامين حكيمانه و دلسوزانه رهبر معظم انقلاب را به كار بندند و با نظريه پردازي هاي غير محققانه و مسائل حاشيه اي و اختلاف بر انگيز، وقت مردم را نگيرند و آب در آسياب دشمن نريزند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام و المسلمين علی اکبر كلانتري نماينده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبري در دومین روز اجلاسه خبرگان رهبری گفت: بسيار مايلم در اين جمع نوراني و در محضر خبرگان ملت، سه مطلب مهم را ياد آوري كنم و بر اين سه نكته تأكيد ورزم.

وی افزود: مطلب اول، مسئله فقر در كشور و اهميت فقرا در اين نظام هيچكس منكر خدمات بي بديل انقلاب اسلامي به فقيران و اقشار محروم نيست. اين انقلاب، توده هاي مردم را از حاشيه به متن آورد و به آنان هويت و حياتي مجدد داد و آنان را در بهره گيري از نعمت هاي مادي و معنوي،‌ سهيم اغنيا و مرفهان ساخت. به نحوي كه پس از انقلاب، روستاها و شهرهاي كوچك ما از همان امكاناتي برخوردار شدند كه شهرهاي بزرگ.

حجت الاسلام و المسلمین کلانتری خاطرنشان کرد: با كمال تأسف واقعياتي چند از جمله خشكسالي هاي پي در پي و عدم توزيع عادلانه ثروت ها و چپاول دسترنج هاي روستاييان توسط واسطه ها،‌ موجب افزايش محروميت ها و فقر بخش هاي عظيمي از جامعه به خصوص روستاييان و مهاجرت ناخواسته آنان به شهرها و در نتيجه افزايش بي رويه جمعيت شهري و پيدايش مشكلات متعددي مانند حاشيه نشيني شده است و متأسفانه مشكلات و گرفتاري هاي اين قشر آن طور كه شايسته نظام جمهوري اسلامي است مورد توجه مسئولان و مديران قرار نمي گيرد و اين در حالي است كه هم امام راحل اعلي الله مقامه و هم رهبر معظم انقلاب همواره بر اولويت دادن به مشكلات اين قشر تاكيد ورزيده اند.

وی ادامه داد: امام عظيم الشأن فرمود: «خدا نياورد آن روزي كه سياست ما و سياست مسئولين كشور ما، پشت كردن به دفاع از محرومين و رو آوردن به حمايت از سرمايه دارها گردد و اغنياء و ثروتمندان از اعتبار و عنایت بیشتری برخوردار شوند. معاذالله که این با سیره و روش انبیاء و امير المومنين و ائمه معصومين(عليهم السلام) سازگار نيست، دامن حرمت و پاكت روحانيت از آن منزه است». با اين همه تاكيدات امام راحل و رهبر معظم انقلاب در مورد رسيدگي به وضعيت محرومان، اين شايسته نظام ما نيست كه امروزه بشنويم بيش از ده ميليون نفر در كشور ما زير خط فقر زندگي مي كنند يا اينكه اعلام شود جمعيت حاشيه نشين ما 11 ميليون نفر است. يا اينكه گفته شود 80% حقوق بگيران زير خط فقر هستند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: البته همه اين دردها و مشكلات قابل حل است،‌ مشروط به آن كه برخي از مسئولين و مديران پرحرف و كم كار، به خود آيند و فرامين حكيمانه و دلسوزانه رهبر معظم انقلاب را به كار بندند و با نظريه پردازي هاي غير محققانه و مسائل حاشيه اي و اختلاف بر انگيز، وقت مردم را نگيرند و آب در آسياب دشمن نريزند و ناكارآمدي و كارنابلدي خود را نپوشانند و بجاي آنكه پاسخگو باشند در نقش اپزوسيون بازي نكنند.

وی تأکید کرد: اما مطلب دوم مسئله فضاي مجازي است. با كمال تاسف و درد، در اين مسأله هم شاهديم برخي از مسئولان به جاي آنكه مشكلات اين عرصه را حل كنند، سياسي كار مي كنند و ناجوانمردانه به گونه اي سخن مي گويند كه گويي يك طيف،‌ دشمن قسم خورده فضاي مجازي و طيف ديگر طرفدار پر و پا قرص آن است و گويي اين جمع،‌ خواستار ارتباط و تعامل با جهان و آن جمع،‌ مخالف با آن است. امروز در كشور ما هيچ طيف و هيچ جرياني با اصل فضاي مجازي و با فرصت ها و با خدمات فراوان آن مخالف نيست و هيچ حزب و گروهي، خواهان تعطيلي آن و قطع رابطه اطلاعاتي با جهان نيست زيرا اين كار نه شدني است نه معقول.

وی افزود : امروز اجماع همه دلسوزان جامعه و خواسته به حق همه یاوران حقیقی انقلاب ، نه تعطیلی فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بلکه مدیریت، ساماندهی و بومی سازی آنهاست و کسانی که با این حقیقت روشن مخالفت میکنند و یا با کارشکنی ، مانع از اجرای آن میشوند غافلانی هستند منفعل و مقصر.

حجت الاسلام و المسلمین کلانتری عنوان داشت: کشورهایی مانند سوئد، کانادا ، هند ، کره جنوبی و مالزی که خود را نمادهای مردم سالاری و آزادی بیان می دانند، گسترده ترین میزان فیلترینگ اینترنت را اعمال می کنند. در اتحادیه اروپا ، فرانسه شدیدترین نظارت های حکومتی فضای سایبری را دارد. طبق قانون مصوب سال 2009 این کشور ، کاربران ناقض قوانین شبکه ، از دسترسی به آن محروم می شوند. بزرگترین مرکز کنترل اینترنت در جهان یابه اختصار جی سی اچ کیو (GCHQ) در انگلیس قرار دارد.

وی گفت: اما مطلب سوم؛ همه می دانند مهمترین و اصلی ترین رسالت انقلاب اسلامی، تربیت نسل موجود و نسل های آینده بر اساس ارزشها و تعالیم نورانی اسلام است. در جمهوری اسلامی ایران بعد از گذشت 40سال از عمر پر برکت انقلاب، سند تربیت با پشتوانه سالها کار کارشناسی و بر مبنای اسلام، تنظیم گردید. اکنون این سوال مهم مطرح است که چرا وقتی هیئت دولت در شهریور 1395 اجرای سند 2030 را تصویب میکند در کمتر از 4 ماه دستورالعمل اجرایی آن تهیه و در دی ماه 1395 رونمایی می شود اما سند تحول بنیادین که در آذر ماه سال 1390 تصویب و ابلاغ شده تاکنون اثری از اجرای آن مشاهده نمی شود. آیا وقت آن نرسیده که نهاد های مسئول به خصوص شورای انقلاب فرهنگی در این مورد به وظیفه قانونی خود عمل کنند؟

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha