سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
وقف

حوزه/رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شیروان گفت: وقف ۵ دستگاه آپارتمان در شیروان با نیت حوزه علمیه آیت‌الله حکیم این شهرستان ثبت شد.

حجت‌الاسلام پرهیزکار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، از وقف پنج دستگاه آپارتمان در شیروان با نیت حوزه علمیه آیت‌الله حکیم این شهرستان در سومین روز از اجرای طرح آرامش بهاری خبر داد.

وی افزود: واقف خیر اندیش حسین نوری، پنج دستگاه آپارتمان به مساحت ۶۰۰ مترمربع در شهر شیروان به ارزش ۷۵۰ میلیون تومان را به‌صورت وقف عام، انتفاع منفعتی با نیت حوزه علمیه آیت‌الله حکیم این شهرستان وقف کرد.

حجت‌الاسلام پرهیزکار گفت: وقف از امور مهمی است که باید هر روز در راستای ترویج آن در جامعه کوشید و حوزه‌های علمیه می‌توانند در ترویج این سنت حسنه دینی نقشی ارزنده داشته باشند.

وی تأکید کرد: باید تدابیری اتخاذ شود تا نهاد وقف و حوزه‌های علمیه بهره متقابل از هم ببرند و درعین‌حال که وقف به یاری حوزه‌های علمیه می‌آید، روحانیان و طلاب علوم دینی نیز در سخنرانی‌ها و کلاس‌های خود این فریضه دینی را ترویج دهند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شیروان تقویت ساختارها و رفع نیازمندی‌های حوزه‌های علمیه را در سراسر کشور از تأکیدات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی دانست و گفت: باید کوشش شود تا این مراکز مهم پرورش طلاب دینی از سوی خود مردم تقویت شوند.

وی اظهار داشت: با سوق دادن وقف‌های جدید به سمت کمک به حوزه‌های علمیه می‌توان نیازهای این بخش را برطرف کرد و در راه تقویت این مراکز قدم برداشت.
حجت‌الاسلام پرهیزکار افزود: کارشناسان ادارات اوقاف و امور خیریه و مشاوران وقف در استان سمنان می‌توانند واقفان خیراندیش را به سمت ایجاد وقف‌های مرتبط با حوزه‌های علمیه سوق دهند.

وی با بیان اینکه در سال ۹۶ در شهرستان شیروان ۲۳ وقف جدید به ثبت رسیده، تصریح کرد: امروز حوزه‌های علمیه به کمک‌های وقف نیاز دارند، ازاین‌رو وقف در زمینهٔ حوزه‌های علمیه باید تقویت شود و تحقق این امر نیاز به فرهنگ‌سازی و برنامه‌ریزی دارد

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha