چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی

حوزه/رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان این که در هندسه دین‌داری بعد از اسلام و ایمان احسان قرار دارد که یکی از مهم‌ترین مراحل است، گفت: دستگیری از مستمندان سفارش دین اسلام و از سنت‌های زیبای ایران است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: فرهنگ انفاق و نیکوکاری باید در جامعه نهادینه شده و ملت از خودبینی بپرهیزند و با دیگر بینی و کمک به همنوع، به فکر دستگیری از مستمندان و نیازمندان باشند

وی افزود: با توجه به فرارسیدن سال نو کسانی که از لحاظ مالی تأمین هستند به نیازمندان مدد برسانند، باید با حمایت از خانواده‌های نیازمند خلأهای زندگی آنان را پر کنیم چرا که هنر یک انسان این است که از داشته‌های خود دیگران را بهره‌مند کند.

نگاه اسلام به شادی و تفریح

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به نگاه اسلام به شادی و تفریح گفت: در دین مبین اسلام شاد بودن و شاد کردن توصیه شده و از غم زدگی تحذیر شده است.

وی افزود: در روایت است که «وَ مَا عُبِدَاللَّهُ بِشَیْ‏ءٍ - أَحَبَّ إِلَى اللَّهِ مِنْ إِدْخَالِ السُّرُورِ عَلَى الْمُؤْمِن‏»؛ و خدا عبادتى نشده كه دوست تر داشته باشد از شاد كردن مؤمن، بنابراین شادی در دین اسلام مسئله مهمی است.

امام‌جمعه بجنورد اظهار داشت: مهمانی و دیدوبازدید هم یکی از اسباب شادی و برطرف‌کننده غم و افسردگی است که اسلام تحت مفاهیمی چون صله‌رحم و مهمان‌نوازی اکیداً بدان تشویق و ترغیب نموده و هیچ ابهامی در این خصوص باقی نگذاشته است.

وی تصریح کرد: شریعت مقدس اسلام با توجه به فطرت انسان، شادی‌های واقعی را این‌گونه معرفی می‌نماید که «سرور المؤمن سرور الله تعالى و رسوله و أئمته» یعنی خوشحالى مؤمن، خوشحالى خداوند متعال و رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) است.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: ازآنجاکه اسلام کامل‌ترین دین و برنامه زندگی است و در تمامی ابعاد زندگی برای انسان برنامه دارد و در تکالیف و توصیه‌ها مصلحت انسان را در نظر می‌گیرد، لذا برای شادی و نشاط او هم برنامه‌های خاصی را پیشنهاد می‌کند که مطابق با فطرت الهی اوست.

وی اظهار داشت: ازآنجاکه هدف اسلام کمال واقعی انسان و رسیدن به درجات عالی است، لذا شادی و نشاطی که در این مکتب مورد تأکید است، باید به‌گونه‌ای باشد که با هدف خلقت و با کمال نهایی او منافات نداشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha