جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 444613
۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱
کتاب تاریخ تشیع در اهواز

حوزه/ کتاب «تاریخ تشیع در اهواز» به قلم «سید احمد معلان العلوی» از سوی انتشارات مجمع جهانی اهل بیت(ع) به زبان عربی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، نام اصلی این کتاب "تاریخ التشیع في الأهواز؛ منذ نشأته إلی قیام الدولة الصفویة" است که به زبان عربی نگاشته و در 336 صفحه به زیور طبع آراسته گردیده است.

حجت الاسلام عباس جعفری فراهانی  با اعلام این خبر اظهار کرد: موضوع تاریخ تشیع و بررسی دوره های پیدائی و تحولات و فرقه ها و تبیین صحیح رخدادهای آن از جمله مباحثی هست که اساتید و پژوهشگران تاریخ اسلام و تشیع را به کنکاش علمی واداشته و هدف اصلی این اثر به بررسی تاریخ تشیع در اهواز از ابتدا تا پیدایش دولت شیعی صفویه بر اساس روش تحلیلی و استدلالی مبتنی بر حقایق علمی و تاریخی می‌باشد.

دبیر شورای کتاب مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به جامعیت و روشمند بودن این اثر گفت: کتاب مذکور، به بررسی تاریخ تشیع در اهواز در چهار فصل می‌پردازد. فصل اول به مثابه مباحث مقدماتی به وجه تسمیه اهواز، مباحث جغرافیایی و قوم شناسی اهواز، بررسی تاریخ اهواز از زمان‌های قدیم تا عصر اسلامی اشاره نموده است.

وی ادامه داد: موضوع فصل دوم، بررسی تاریخ تشیع در اهواز در سه بخش: اهواز در عصر امام علی (علیه السلام)، اهواز در عصر نهضت حسینی و اهواز در عصر سایر ائمه (علیهم السلام) از دوران امام زین العابدین (علیه السلام) تا امام حسن عسکری (علیه السلام) را شامل می‌شود. همچنین فصل سوم به تاریخ تشیع در اهواز از غیبت صغری تا قیام دولت مشعشعیان اختصاص یافته است. در نهایت در فصل چهارم به نقش شعرای شیعه در انتشار تشیع در اهواز می‌پردازد.

حجت الاسلام جعفری یادآور شد: علاقه مندان به تهیه این کتاب می توانند به آدرس: قم – بلوار جمهوری اسلامی – نبش کوچه 6 – واحد انتشارات مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) مراجعه و یا با شماره تلفن 32131306 و 32131221 تماس بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha