جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فقه قرائت

حوزه/ پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کتاب فقه قرائت (فقه ادا و فقه موسيقى ادا)، نوشته محمدصادق یوسفی مقدم را چاپ و منتشر نمود

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، کتاب فقه قرائت (فقه ادا و فقه موسيقى ادا)، نوشته محمدصادق یوسفی مقدم با همت پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن ،‌پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی چاپ شد.

پيامبر اعظم(ص) و صحابه آن حضرت به قرائت صحيح قرآن اهميت فراوانى مى‌دادند. در اين ميان برخى صحابه برتری خاصى در زمينه قرائت كسب كردند و به امتياز مرجعيت تعليم يا تصحيح قرائت ديگران دست يافتند.

اين اهتمام سبب شد قرائت ميراث نبوی تلقی گردد و در طول قرن‌ها ابعاد مختلف آن واكاوی شود و دانش‌هاى گوناگونی در زمینه آن پديد آيد و تأليفات گسترده‌ای از نثر و نظم تدوين شود. اين امر برای آن مهم بوده كه افزون بر نقش قرائت در درك معنا، پايه صحيح صيانت از قرآن كريم، حفظ‌كردن، درست‌نويسى به ويژه قرائت صحيح آن مطابق احكام و قواعد قرائت است.

این اثر مباحث مربوط به پيامبر اعظم(ص) و صحابه آن حضرت به قرائت صحيح قرآن اهميت فراوانى مى‌دادند. در اين ميان برخى صحابه برتری خاصى در زمينه قرائت كسب كردند و به امتياز مرجعيت تعليم يا تصحيح قرائت ديگران دست يافتند. اين اهتمام سبب شد قرائت ميراث نبوی تلقی گردد و در طول قرن‌ها ابعاد مختلف آن واكاوی شود و دانش‌هاى گوناگونی در زمینه آن پديد آيد و تأليفات گسترده‌ای از نثر و نظم تدوين شود. اين امر برای آن مهم بوده كه افزون بر نقش قرائت در درك معنا، پايه صحيح صيانت از قرآن كريم، حفظ‌گردد.

علاقه مندان جهت تهیه کتاب به نشانی: قم، میدان شهداء، خیابان معلم، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی(نشر پژوهشگاه) مراجعه کرده و یا با تلفن: 37832834-025 تماس بگیرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha