شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه روحانیت باید در ایام تعطیلات به مراکز تاریخی و فرهنگی نیز مراجعه کنند، گفت: روحانیون با حضور در مراکز تاریخی و فرهنگی، می توانند اسلام را بهتر تبلیغ کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، در دیدار با مبلغان طرح آرامش بهاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اظهار داشت: باید از حضور امامزادگان در مناطق مختلف استان در راستای تبلیغ دین اسلام و اهداف مقدس جمهوری اسلامی ایران، نهایت بهره برداری را ببریم.

وی با اشاره به نقش مهم امامزادگان در تبلیغ دین اسلام، افزود: در چندین سال گذشته حرکات مهمی در راستای معرفی امامزادگان از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه صورت گرفته به طوری مردم برخی از آستان مقدس امامزاده ها از جمله امامزاده سیدحمزه تبریز را نمی شناختند، اما امروز شاهد زیارت سیل عظیمی از مردم از این امامزاده هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه روحانیت باید در ایام تعطیلات به مراکز تاریخی و فرهنگی نیز مراجعه کنند، ادامه داد: بهترین تبلیغ برای دین اسلام نحوه رفتار، کردار و برخورد با مردم و همچنین اعمال روحانی است که می توانیم با حضور در مراکز تاریخی و فرهنگی، اسلام را تبلیغ کنیم به طوری که بنده در ایام نوروز بارها در این گونه مراکز حضور داشتم و با استقبال گرم مردم و گردشگران مواجه شدم.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه کار مبلغان در طرح آرامش بهاری باید بیشتر بر روی کودکان و نوجوانان متمرکز باشد، تصریح کرد: باید به کودکان و نوجوانان اهمیت ویژه ای داد و آنان را دریابیم، چرا که آینده کشور را به دستان آنان خواهیم سپرد، بنابراین حضور مبلغان در مراکز تفریحی کار بسیار ارزشمند است و اهمیت این طرح به کودکان و نوجوانان ارزش کار را چندین برابر می کند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه رمز موفقیت مبلغان طرح آرامش بهاری را تبلیغ اسلام برای جوانان و نوجوانان اعلام کرد و افزود: مبلغان باید توجه کنند که تبلیغشان به دور از هرگونه جناح بندی صورت گرفته و وظیفه آگاه سازی دینی، اعتقادی و سیاسی و همچنین معرفی اهداف انقلاب اسلامی و خط ولایت را به نحواحسن انجام دهند.

وی با بیان اینکه روحانی باید به معنای واقعی پدر معنوی تمام افراد و اقشار جامعه باشد، گفت: موفقیت یک روحانی و طلبه انجام صحیح اعمالش است، چرا که وقتی مردم با یک روحانی مواجه می شوند گویی با خدا و پیامبرش روبرو می شوند که بنابراین باید بر اعمال و رفتارمان توجه ویژه ای داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha