پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جنگ روانی

حوزه/ رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قزوین گفت: امروزه دشمنان اسلام و انقلاب با شیوه‌های غیرانسانی با داشتن امکانات وسیع تبلیغاتی و رسانه‌ای هر روز و شب درصدد جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی می باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین، حجت الاسلام ابوالفضل مصطفایی، صبح امروز در جمع کارکنان سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قزوین گفت: مهم‌ترین ابزاری که در جنگ روانی از آنها استفاده می‌شود، تبلیغات از طریق نشریات، کتاب‌ها، سخنرانی‌ها و رسانه‌های گروهی اعم از داخلی و خارجی است.

وی با اشاره به این که هدف تبلیغات دشمن در جنگ نرم تغییر نگرش و باورهای افراد به سمت خود است، اظهار کرد: از آنجایی‌که وحدت و یگانگی، عامل اصلی در موفقیت هر ملت و هر نظام حکومتی است، تفرقه نیز برعکس، عامل اصلی ذلت و بدبختی هر ملتی است.

رئیس سازمان بسیج طلاب وروحانیون استان قزوین گفت: امروزه دشمنان اسلام و انقلاب با شیوه‌های غیرانسانی با داشتن امکانات وسیع تبلیغاتی و رسانه‌ای هر روز و شب درصدد جنگ روانی علیه کشور ما می باشند.

حجت الاسلام مصطفایی ادامه داد: تقریباً نتیجه تمام روش‌هایی است که دشمن در جنگ روانی به کار می‌برد و در حقیقت، دشمن در به راه انداختن جنگ روانی، در پی ایجاد تفرقه میان مردم و حاکمان است تا از این طریق، بتوانند به منافع خود دست یابد.

وی ادامه داد: جنگ روانی تلاشی در راستای ایجاد فضای ذهنی، فکری، فرهنگی و ایدئولوژیک است که مقابله با آن هوشیاری ذهنی و اعمال مدیریت هنرمندانه در همه عرصه‌ها از جمله در بهره‌مندی از ابزار متناسب رسانه‌ای را می طلبد.

حجت الاسلام مصطفایی خاطرنشان کرد:  باید با همان شیوه‌های دشمن و پایبندی به ارزش‌ها، فرهنگ و اخلاق اسلامی، با جنگ روانی دشمن مقابله کنیم و توطئه‌های آشکار و پنهان  را ناکام بگذاریم.

وی در پایان تصریح کرد: پایداری و مقاومت در مقابله با عملیات روانی دشمن مقاومت در برابر جنگ روانی بر عهده فرد فرد جامعه است که با هوشیاری و بیداری راه حمله تبلیغاتی دشمن را سد می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha