شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
جامعه پزشکی

حوزه/نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: امروز از کلمه بسیجی استعمال می‌شود، یعنی مراد آن قشری که حواسشان نسبت به اهداف انسانی بشری جمع است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علیرضا عبادی در دیدار با پزشكان و اعضاي شوراي بسيج جامعه پزشكي استان، اظهار داشت: تعبیر کلمه بسیج را باید بهتر بررسی کنیم از آنچه که به‌صورت اصطلاحی رایج است.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان جنوبی افزود: در بررسی این واژه و کاربرد آن به این نتیجه رسیدم تفکری که همراه با فلسفه وجودی هر موضوعی است همراه با هدف اصلی آن باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بشر برحسب تجربی نیازهای خودش را تشخیص داده و در جهت آن خدمتی را ارائه کرده است، گفت: خداوند متعال که بیش از ما نیاز ما را می‌داند برای ما دین را تشخیص داده که مراد آن قوام انسانیت انسان است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه گاهی اوقات فلسفه انسانی تحت‌الشعاع یک سری تمایلات بشری قرار می‌گیرد، یعنی منافع شخصی را در خدمت به انسان ترجیح می‌دهد، افزود: یعنی آنچه که منظور است درآمد بیشتر است نه خدمت بیشتر و آن‌وقت کیفیت تولیدات پایین می‌آید و هدف اصلی درآمد می‌شود.

وی تصریح کرد: وقتی انسانی بی‌راهه می‌رود از دین، صهیونیزم و داعشی می‌سازد. آنچه که امروز از کلمه بسیجی استعمال می‌شود، مراد آن قشری که حواسشان نسبت به اهداف انسانی بشری جمع است.

امام جمعه بیرجند متذکر شد: کارگر بسیجی در کار خیانت نمی‌کند و کارفرمای بسیجی حق کارگر را نمی‌خورد و مبلغ حرفش را در راستای منافع واقعی انسانی می‌زند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به تفکر بسیجی در لباس پزشکی گفت: کسی که با این تعهد پزشک است تمام همتش این است که جامعه سالم باشد و باید با همه وجود در خدمت مردم باشد، نه اینکه به درآمد فکر کند و هیچ‌وقت عامل بیرونی هم نمی‌تواند باعث شود که او هدف اصلی را فراموش کند.

وی ادامه داد: مرحوم نخودکی اصفهانی در بیانی می‌فرماید: «من یک سال در شیراز خدمت میرزا جعفر حکیم(پزشک) بودم، شب طب بوعلی را پیش ایشان درس می‌خواندم و روز در مطب به کسب تجربه می‌پرداختم. ایشان ظرف یک سال 3000 نفر مراجعه‌کننده داشت که غیر از سه نفر همه را معالجه کرد و آن‌ها هم کسانی بودند که دیگر علاج نمی‌شدند. این مرد بزرگ از هیچ‌کس، چیزی درخواست نمی‌کرد؛ قلمدانی در جلوی طاق ورودی داشت. افرادی که می‌آمدند پول کمی در آن می‌انداختند، به طوری که از صبح تا شب، هشت یا نه قِران در آن می‌ریختند، او از هیچ‌کس چیزی نمی‌گرفت و با همان مبلغ زندگی می‌کرد؛ پزشک مستجاب‌الدعوه‌ای بود که فقط از خدا درخواست می‌کرد.»

وی با بیان اینکه مراد از تفکر بسیجی یعنی کسی که هر موضوعی را دنبال می‌کند چه از نظر نیازهای بشری و چه از نظر تشریع دینی ضرورت داشته هدف اصلی را فراموش نکند، گفت: البته آن زمانی است که خودش را به‌عنوان یک انسان و اشرف مخلوقات فراموش نکند. اگر فرد، خودش را فراموش کند خدا را فراموش می‌کند و نمی‌داند به کجا می‌رود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه اسم مبارک بسیجی که برای شما و این نوع تفکر در قشرهای مختلف استفاده می‌شود خیلی کلمه مهمی است، خاطرنشان کرد: در این دنیای بی‌محبت و پر از خصومت و دشمنی، این محبت‌های بی‌دریغی که می‌شود خیلی ارزشمند است، قدر خودتان را بدانید که الحمدلله می‌دانید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha