شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دکتر مریم حسن پور

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران یزد از شرکت قریب به ۷۵۰بانوی طلبه یزدی در جشنواره سراسری قرآن و عترت مدارس علمیه خواهران کشور خبر داد.

 مریم حسن پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، اظهار کرد: فراخوان جشنواره در بخش های گوناگون به مدارس علمیه خواهران در سراسر کشور از اوایل تابستان سال گذشته انجام شده بود و به دو صورت حضوری و آنلاین برگزار شد.

وی افزود: مسابقات بخش شفاهی در دو رشته حفظ ترتیبی و قرائت و در بخش کتبی و آنلاین شامل رشته های حفظ موضوعی قرآن و نهج البلاغه، تفسیر ترتیبی نمونه و المیزان، تفسیر موضوعی با موضوع «زن در تفسیر نمونه، اخلاق در قرآن»و ترجمه و مفاهیم نهج البلاغه از نامه 27 و 31  و خطبه های 193،198،199 انجام شد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران یزد، موضوعات فراخوان مقاله را در دو محور «سبک زندگی اسلامی در قرآن و روایات و  سبک زندگی اقتصادی اسلام» عنوان کرد و گفت: تمامی اساتید، فارغ التحصیلان و طلاب شاغل به تحصیل در مقاطع سطح2، سطح 3 و سطح 4 به شرکت در این مسابقه دعوت شدند.

حسن پور، تعداد شرکت کنندگان استان یزد را در این جشنواره 749 نفر اعلام کرد و افزود: 65نفر با کسب امتیاز لازم از مرحله اول به مرحله استانی راه یافتند که در پایان 12 نفر در مرحله کشوری مسابقات حضور یافتند.

وی تصریح کرد: در بخش کشوری خانم ها فاطمه خدادادی از مدرسه علمیه ام ابیها(س) تفت در حفظ موضوعی قرآن و راضیه سادات میرزاده از مدرسه علمیه الزهرا(س) احمدآباد اردکان در حفظ ترتیبی به رتبه های برتر کشوری دست یافتند.

برپایه این گزارش، از مجموع شرکت کنندگان در مرحله اول تعداد 220 نفر در رشته تفسیر، 230 نفر در رشته اخلاق در قرآن، 36 نفر در رشته حفظ قرآن، 11نفر در رشته هنری، ادبی و پژوهشی و 152 نفر در رشته قرائت شرکت کردند.


انتهای پیام / 313/47

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha