جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام نظری

حوزه/ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: طبق هماهنگی به عمل آمده با هیات امنای مساجد و استقبال مردم شاهد اعزام تعداد بیشتری از مبلغین و مبلغه به مناطق روستا و شهرهای استان قزوین هستیم.

حجت الاسلام عباس نظری در حاشیه اجلاسیه شهدای روحانی و طلایه داران تبلیغ استان قزوین و در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در قزوین، گفت: اقامه نماز جماعت، پاسخ به سئوالات شرعی مردم، آموزش احکام، برگزاری کلاس های آموزش روخوانی و روان خوانی قرآن کریم، بیان مسائل دینی و همچنین تبیین مسائل روز از فعالیت های مبلغان در این ماه مبارک می باشد.

وی افزود: ماه  مبارک رمضان و فیوضات آن بهترین پادزهر برای این زهر و سم مهلک است، که همه خانواده ها باید این ماه را فرصت و غنیمت بدانند تا جوانان و نوجوانان ما با برخورداری از روحیه تهذیب و تکامل معنوی و ارزشی خود را از هر گونه گناه دور کنند.

وی اظهار کرد: یکی از درس های بزرگ ماه مبارک رمضان که در خلال دعا، روزه و تلاوت قرآن در این ماه باید آن را فرا گرفت، این است که با چشیدن گرسنگی و تشنگی، به فکر گرسنگان و محرومان و فقرا افتاد.

 حجت الاسلام نظری تصریح کرد:  علما و روحانیت و مبلغان دینی به عنوان سرمایه های عظیم برای کشور به حساب می آیند و ماه مبارک رمضان یک فرصت طلایی برای ما بوده که به تبلیغ دین و مکتب اهل بیت بپردازیم.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: دشمن برنامه ریزی کرده است تا به هویت دینی جامعه ضربه بزند و در این راستا سؤالات و شبهات در شبکه‌های مجازی منتشر می کند که مبلغان وظیفه دارند با استدلال‌های کوتاه به این شبهات پاسخ دهند.

حجت الاسلام نظری بیان کرد: ما باید با سخنانی شیوا و خلاصه، نسل جوان را به سوی باورهای دینی و ملی جذب کنیم، باید توجه به جوانان و نوجوانان را در اولویت برنامه ها و سخنرانی های خود به ویژه در ماه مبارک رمضان قرار دهیم.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس،به ویژه شهدای روحانیت بیان کرد: روحانیت در تربیت و پرورش جوانان شهیدی که به بالاترین مراتب معنویت رسیده و یک شبه ره صد ساله را طی کردند، نقش اساسی را داشته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha