پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله سبحانی

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی در پیام تصویری به افتتاحیه نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، تصریح کردند: قرآن پایان ناپذیر است و هر قدر بشر پیشرفت کند آثار و اسرار بیشتری از آن کشف می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از تهران، حضرت آیت الله جعفر سبجانی از مراجع عظام تقلید، در پیام تصویری به مراسم افتتاحیه بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن که شامگاه شنبه در سالن یاس مصلای بزرگ امام خمینی(ره) تهران برگزار شد، به تبیین عظمت قرآن پرداخت.

این مرجع تقلید با بیان این که تمامی انبیا دارای معجزه بودند، ولی معجزه های آن بزرگواران موقت بود، گفتند: معجزه نبی اکرم(ص) جاودانه بوده و تا روز قیامت برای مسلمانان در برابر دیگران حجت است. همانگونه که آیین حضرت محمد(ص) آیین خاتم و جاودان است، باید معجزه ایشان نیز جاودان باشد.

معظم له با بیان این که قرآن کریم همانند طبیعت است، خاطرنشان کردند: همان گونه که طبیعت دارای اسرار بی نهایت است، قرآن نیز دارای اسرار بی نهایت است؛ قرآن مجید فعل خدا است و فعل خدا باید همانند خود خدا حالت بی نهایت داشته باشد.

حضرت آیت الله سبحانی افزودند: قرآن پایان ناپذیر است و هر قدر بشر پیشرفت کند آثار و اسرار بیشتری از آن کشف می کند.

این مرجع تقلید با بیان این که نمایشگاه قرآن عظمت قرآن را به ما نشان می دهد، به قرآنی بودن جوانان توصیه کرد و اظهار داشتند: قرآن را باید با دقت و تأمل خواند، البته تنها نمایش و قرائت قرآن کافی نیست، بلکه باید در آیات آن تدبر کرد.

ایشان در پایان سخنان خود از برگزار کنندگان نمایشگاه بین المللی قرآن تقدیر کرده و یادآور شدند: امیدواریم افرادی که چنین فضای نورانی و روحانی ایجاد کردند، موفق باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha