جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جنگ اقتصادی

حوزه/ عضو هیئت علمی گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تصریح کرد: در حال حاضر ما برای مقابله با مشکلات اقتصادی موجود باید از ظرفیت عظیم مردم استفاده کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین لشکری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: تاکید فراوان مقام معظم رهبری در سال های اخیر بر مساله اقتصاد مقاومتی  به خاطر این است که ما از ظرفیت های موجود در کشور برای حل مشکلات اقتصادی استفاده کنیم که بی شک بهترین و بالاترین ظرفیت همین نیروی انسانی موجود و توان بالای مردمی است که در طول چهار دهه پس از انقلاب ، بزرگترین حامی انقلاب و نظام بوده اند.

وی افزود: در سال جاری که سال حمایت از کالای ایرانی است به خصوص ما باید از ظرفیت مردم چه در بحث تولید و چه در حوزه توزیع و مصرف کالای ساخت داخل حمایت کنیم و اگر این حمایت به طور جدی و در سطحی گسترده وجود داشته باشد قطعاً تحولات بسیار خوبی را در حوزه اقتصاد ملی شاهد خواهیم بود.

این اقتصاددان حوزوی همچنین گفت: حمایت از کالای ایرانی علاوه بر آن که باعث کاهش رکود و مشکلات عدیده تولیدکنندگان و صنعتگران داخل می شود، زمینه لازم برای رونق اشتغالزایی را فراهم می کند.

وی خاطرنشان کرد: این مساله به خصوص در شرایطی که متاسفانه بخش قابل توجهی از دانش آموختگان جوان جامعه ما، بیکار هستند بسیار نکته مهمی است البته به شرط آن که در حوزه اجرا و تصمیم گیری ها ، شاهد یک تحول جدی و رویکرد نوینی از سوی دولتمردان و مسئولان کشور باشیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha