جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر کل اوقاف مازندران

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از وجود ۱۴ هزار و ۴۷ موقوفه در مازندران خبر داد و گفت: این موقوفات دارای حدود ۲۰۰ هزار رقبه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران یک شنبه شب در جمع هیأت امنا و خادمین امامزادگان شهرستان میاندرود با اشاره به اهمیت حضور امامزادگان و بقاع متبرکه در استان، گفت: امامزادگان عامل رشد دینی و معنوی جامعه هستند.

وی به حضور هزار و 361 امامزاده در مناطق مختلف مازندران اشاره کرد و افزود: حضور این تعداد امامزاده نشان دهنده عشق و علاقه مردم مازندران به اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که یکی از مهم ترین دلایل رشد دینی و معنوی جامعه همین حضور امامزادگان و بقاع متبرکه در کشور است، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت معنوی این اماکن مقدس در جهت تقویت مبانی دینی عموم مردم به ویژه نسل جوان بیشتر بهره گرفت.

وی به سابقه تشیع مردم مازندران اشاره کرد و با بیان این که نخستین حکومت شیعی در دیار طبرستان پایه گذاری شد، تصریح کرد: مردم مازندران از دیرباز در مسیر اهل بیت(ع) قرار داشتند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که یکی از مهم ترین برنامه های این سازمان تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است، خاطرنشان کرد: در همین راستا تقویت فعالیت های فرهنگی و دینی در این اماکن دینی در دستور کار قرار دارد.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که در طول سال برنامه های متعدد فرهنگی جذابی در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران برگزار می شود، تصریح کرد: برگزاری این گونه برنامه ها میزان جذب اقشار مختلف به ویژه نسل جوان به سمت امامزادگان و بقاع متبرکه را چند برابر کرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که سابقه دینداری و ولایت مداری مردم این استان همواره زبانزد خاص و عام بوده است، خاطرنشان کرد: وجود بیش از ۸ هزار مسجد، تکیه و حسینیه در مازندران نیز گوشه ای دیگر از دینداری مردم این استان است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که حضور امامزادگان در هر منطقه عمران  و آبادی را برای مردم آن منطقه با خود به همراه داشته اند، افزود: در حال حاضر به واسطه وجود این امامزادگان در کنار رشد دینی و معنوی این مناطق شاهد توسعه و پیشرفت بیش از پیش آنها بوده ایم.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که امامزادگان و بقاع متبرکه ارزش های دینی و معنوی را با خود به همراه دارند، تصریح کرد: حضور بقاع متبرکه در هر منطقه موجب کاهش آسیب های فرهنگی و اجتماعی شده و معنویت و دینداری مردم هر روز تقویت می شود.

استاد حوزه علمیه مازندران از امامزادگان به عنوان پناهگاه امنی برای انسان های گرفتار و رنج دیده دانست و خاطرنشان کرد: افراد گرفتار با حضور در اماکن متبرکه از رنج حاصل از مشکلات و معضلات اجتماعی رهایی پیدا می کنند و این از جمله اثرات مهم بقاع متبرکه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از وجود 14 هزار و 47 موقوفه در مازندران خبر داد و گفت: این موقوفات دارای حدود 200 هزار رقبه هستند.

مدیر کل اوقاف مازندران با بیان این که 74 درصد نیت موقوفات استان مربوط به عزاداری امام حسین(ع) است، خاطرنشان کرد: این نشان دهنده دینداری مردم این دیار و علاقه و ارادت آنها به اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که یکی از برنامه های مهم سازمان اوقاف شناسایی و احیاء موقوفات است، تصریح کرد: باید از ظرفیت های موجود در موقوفات، بیشتر بهره گرفته شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که هجمه های فرهنگی علیه دین و اعتقادات مذهبی مردم هر روز بیشتر می شود، خاطرنشان کرد: می توان از ظرفیت بالای امامزادگان و بقاع متبرکه در جهت مقابله با این هجمه ها استفاده کرد.

مدیر کل اوقاف مازندران با بیان این که دشمن به دنبال تضعیف جایگاه امامزادگان و بقاع متبرکه در جامعه است، تصریح کرد: باید با روشنگری و آگاهی بخشی این توطئه دشمن را خنثی کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha