سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
امام رضا علیه السلام

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره این که دین و ارزش های الهی به برکت ولایت و امامت حفظ شد، گفت: امروز نیز در نظام اسلامی حفظ حراست از جایگاه ولایت عامل بقا و ماندگاری نظام دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، سه شنبه شب در مراسمی که به مناسبت میلاد امام رضا(ع) در ساری برگزار شد با اشاره به این که اهل بیت(ع) راه سعادت و رستگاری را به ما نشان دادند، گفت: متاسفانه جامعه آن طور که شایسته بود این مسیر را ادامه نداده است.

وی با بیان این که حرکت در مسیر اهل بیت(ع) موجب رستگاری انسان می شود، افزود: اگر امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همچون نگینی درخشان در عرصه های مختلف  می درخشد به دلیل پشتوانه اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که امروز جامعه اسلامی بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و همبستگی است، خاطرنشان کرد: اهل بیت(ع) می توانند محور وحدت در جامعه اسلامی باشند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متاسفانه امروز به دلیل بی توجهی جامعه به معارف اهل بیت(ع) شاهد بروز بحران ها  و مشکلات بسیاری هستیم، تصریح کرد: امت اسلامی باید با کنار گذاشتن اختلاف سلیقه های  بی مورد در مسیر آرمان های اهل بیت(ع) گام بردارند.

وی با بیان این که امروز ملت ایران عزت و عظمت خود را مرهون عنایت های اهل بیت(ع) هستند، تصریح کرد: وجود با برکت بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در کشور عامل عظمت بخشی به ایران اسلامی است.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که اهل بیت(ع) هیچ گاه در برابر ظلم و بی عدالتی سکوت نکردند، افزود: حماسه حسینی که نماد ایثار، از خودگذشتگی و آرمان خواهی امام حسین(ع) است به دلیل ظلم حکام فاسد زمان و تلاش برای عظمت اسلام ناب به وقوع پیوست.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران نیز با در راستای تحقق اهداف انبیاء و اولیای الهی در مبارزه با ظلم و استبداد به وقوع پیوسته است، خاطرنشان کرد: امروز این انقلاب دینی که به پشتوانه اهل بیت(ع) در این کشور صورت گرفته است به الگویی برای بسیاری ملت های جهان تبدیل شده است.

وی با بیان این که امروز پیشرفت های ایران اسلامی در سایه توجهات اهل بیت(ع) و ایستادگی و مقاومت ملت ایران به دست آمده است، خاطرنشان کرد: اهل بیت(ع) چراغ های فروزانی هستند که با نور خود تاریکی و ظلمت را از جامعه کنار زده و سعادت و تعالی را برای جامعه به وجود اورده است.

حجت الاسلام صادقی در ادامه سخنان خود بر ضرورت بهره گیری از سیره و فرهنگ رضوی در جامعه تاکید کرد و گفت: این فرهنگ اصیل راه برون رفت از مشکلات و معضلات بسیاری در جامعه خواهد بود.

وی با اشاره به این که امروز بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) مأمن و پناهگاه میلیون ها انسان است، افزود: ظرفیت بالای معنوی این بارگاه ملکوتی آرامش بخش قلوب بسیاری از افرادی است که حاجتی در دل دارند.

استاد حوزه علمیه مازندران به نقش امام رضا(ع) در تثبیت جایگاه امامت و ولایت اشاره کرد و گفت: آن امام همام هم در مقام علمی و هم در عمل از این جایگاه مهم دفاع و حراست کردند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره این که دین و ارزش های الهی به برکت ولایت و امامت حفظ شد، افزود: امروز نیز در نظام اسلامی حفظ حراست از جایگاه ولایت عامل بقا و ماندگاری نظام دینی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha