پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ گردهمایی فصلی روحانیون مستقر استان مازندران

حوزه/ گردهمایی فصلی روحانیان مستقر استان مازندران امروز در لاریجان آمل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، گردهمایی فصلی روحانیان مستقر استان در لاریجان آمل برگزار شد.

حجت‌الاسلام زین‌العابدین روحانی نیا، معاون فرهنگی تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران در این مراسم با مهم ارزیابی کردن نقش مبلغان دینی در رشد دینی و معنوی جامعه بر ضرورت حضور اثرگذار و مستمر مبلغان دینی در جامعه تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه روحانیت با حضور خود در مناطق محروم و روستایی به رشد دینی و فرهنگی این مناطق کمک می‌کند، افزود: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته هر جا حضور مبلغان دینی در آن مناطق پررنگ‌تر بوده آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی نیز به نسبت کاهش چشمگیری یافته است.

معاون تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند حضور مستمر روحانیت در جامعه هستیم، تصریح کرد: با توجه به گسترش هجمه‌های فرهنگی دشمنان علیه دین و اعتقادات مردم، حضور پررنگ روحانیت در مناطق مختلف ضروری است.

حجت‌الاسلام روحانی نیا از فعالیت بیش از 170 روحانی مستقر در مناطق مختلف مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی مناطق روستایی استان، نیازمند اعزام بیشتری به سایر مناطق هستیم.

وی با اشاره به اینکه مبلغان دینی بدون هیچ چشم‌داشتی در مناطق محروم و دورافتاده حضور پیدا می‌کنند، بیان داشت: نفس حضور یک روحانی در منطقه‌ای محروم و دورافتاده از ارزش و پاداش بسیار بالایی برخوردار است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اینکه حضور روحانیت در هر منطقه‌ای سدی محکم در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمن است، خاطرنشان کرد: حضور و فعالیت دشمنان در مناطقی که روحانیت نقش پررنگ و مستمری دارد بسیار کمرنگ است.

حجت‌الاسلام روحانی نیا بر ضرورت تقویت ارتباط و تعامل مبلغان دینی با عموم مردم به‌ویژه نسل جوان تأکید کرد و گفت: با توجه به تلاش‌های دشمن در جهت زدودن هویت دینی نسل جوان، تعامل و ارتباط مستمر روحانیت با نسل جوان بسیار ضروری و حائز اهمیت است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه امروز دشمن در کمین جوانان کشورمان نشسته است، تصریح کرد: روحانیت باید با دادن آگاهی به جوانان، آن‌ها را از خطر هجمه‌های دشمنان دور کند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اینکه روحانیت همواره پشتوانه امین و مطمئنی برای انقلاب و نظام اسلامی بوده است، افزود: در شرایطی که دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب هم‌قسم شده‌اند نقش روحانیت در خنثی‌سازی این هجمه‌ها و توطئه‌های دشمن بسیار مهم است.

حجت‌الاسلام روحانی نیا همچنین به گسترش شبهات دینی و اعتقادی از سوی دشمن در جامعه اشاره کرد و گفت: روحانیت تنها قشری است که می‌تواند دلسوزانه و متعهدانه به این شبهات پاسخ مستدل و قانع‌کننده بدهد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان اینکه منابر و خطابه‌های مبلغان دینی باید علاوه بر بیان احکام و اعتقادات دینی، به پایگاهی برای تبلیغ دستاوردها و خدمات ارزشمند انقلاب اسلامی تبدیل شود، تصریح کرد: پشتیبانی و حراست از انقلاب و آرمان‌های ارزشمند آن‌یکی از مهم‌ترین وظایف و رسالت‌های روحانیت با بصیرت و انقلابی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha