جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام امید سعادتی ، مدیر مدرسه علمیه آیت الله حکیم شیروان

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره) شیروان گفت: زمان‌شناسی و عالم به زمان بودن و همچنین بهره‌گیری از دانش جدید و ابزارهای نوین لازمه تحقق آرمان تحول حوزه است.

حجت‌الاسلام امید سعادتی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به راه‌حل‌های فراروی تحقق آرمان تحول حوزه علمیه، اظهار کرد: شناخت موقعیت و زمان، تلاش برای کسب دانش‌های نو و متناسب با نیازهای جامعه به‌ویژه نسل نوجوان و جوان ازجمله مواردی است که باید برای تحقق تحول در حوزه‌های علمیه مدنظر همه مدیران و مسئولان حوزوی و طلاب باشد.

وی ادامه داد: به بیان دیگر زمان‌شناسی و عالم به زمان بودن و همچنین بهره‌گیری از دانش جدید و ابزارهای نوین از جمله فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی لازمه تحقق آرمان تحول حوزه است.

مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم(ره) شیروان تصریح کرد: همچنین در این راستا پرهیز از روزمرگی در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و ارائه مطالب با شیوه‌های نوین و با استفاده از ابزارهای جدید به‌منظور اثرگذاری بیشتر بر اذهان جزء ضروریات محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام سعادتی که مسئول اداره پژوهش حوزه علمیه خراسان شمالی هم هست، تصریح کرد: البته این نکته حائز اهمیت است که موضوع تحول در حوزه‌های علمیه خاصه حوزه علمیه خراسان چند سالی است که به‌عنوان یک امر دارای اولویت در دستور کار مدیران و مسئولان حوزه‌های علمیه است.

وی خاطرنشان کرد: ضمن اینکه بخش غالب توجهی از طلاب جوان حوزه علمیه خراسان شمالی نیز با شرکت در دوره‌های دانش‌افزایی در عرصه‌های مختلف توانسته‌اند ارتباط خوبی با جامعه مخاطب پیدا کنند که این موضوع می‌تواند به‌عنوان یکی از مصادیق تحول به شمار آید.

گفتنی است، حوزه علمیه خراسان هزار و 200 سال قدمت داشته و اکنون با بیش از 30 هزار طلبه که زیر نظر افزون بر دو هزار استاد در 131 مدرسه علمیه تحصیل می‌کنند، پس از حوزه علمیه قم بزرگ‌ترین مرکز حوزوی کشور است.

مدارس علمیه در استان خراسان شمالی از سال 1388 تا سال 1395 به‌صورت نمایندگی و تحت نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ فعالیت می‌کردند؛ اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه 95 به مدیریت استانی ارتقا یافت.

اکنون در سطح استان خراسان شمالی درمجموع 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه ویژه برادران و شش مدرسه ویژه خواهران فعال است و در سال تحصیلی پیش رو حدود دو هزار و 700 طلبه در سطوح تحصیلی یک تا چهار در این مدارس مشغول به تحصیل خواهند شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha