پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
قتل عام مردم یمن

حوزه/ سازمان ها و نهادهای مختلف بین المللی جنایت حمله عربستان به بیمارستان و بازاری در استان حدیده یمن را محکوم کرده و آن را جنایتی جنگی قلمداد کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» درپی حمله روز پنج شنبه جنگنده های ائتلاف سعودی به بیمارستانی در شهر الحدیده یمن که 52 شهید و ده ها مجروح بر جای گذاشت، سازمان ها و نهادهای مختلف بین المللی این جنایت را محکوم کرده و آن را جنایتی جنگی قلمداد کردند.

 

حمله به بیمارستان نشان دهنده شکست عربستان در میدان است

حزب الله لبنان ضمن محکوم نمودن جنایت فجیع ائتلاف سعودی آمریکایی در مردم بی دفاع و بیماران یک بیمارستان و بازار در غرب یمن، از نیروهای آزاد جهانی خواست در برابر این جنایت ها بایستند و جنایتکاران را رسوا کنند.

در بیانیه حزب الله آمده است: ما از سازمان های بین المللی و سازمان های حقوق بشر می خواهیم این جنایت را محکوم کنند و در برابر مرتکبان این جنایت بایستند و جنایت های پی در پی آنها را که سه سال است ادامه دارد رسوا کنند.

حزب الله افزود: پناه بردن عربستان متجاوز به هدف قرار دادن بیمارستان ها نشان دهنده سقوط اخلاقی ائتلاف سعودی و شکست سنگین میدانی آنها در برابر مقاومت شجاعانه مردم یمن است و ما شهادت این شهروندان بی گناه را به مسئولان یمن و خانواده های داغدار یمنی تسلیت می گوییم.

 

بی اعتنایی به قانون بین الملل در یمن دیگر قابل تحمل نیست

یوهانس بریویر رئیس صلیب سرخ جهانی در یمن نیز با محکوم ساختن این جنایت گفت: با وجود انفجارهای زمینی نامعلوم، اما سبک شمردن جان شهروندان بی گناه، امری غیر مقبول است.

وی افزود: تصاویر و اخباری که از الحدیده می رسد هولناک است و بی اعتنایی به قانون بین الملل در یمن دیگر قابل تحمل نیست.

از سوی دیگر مسئول هماهنگی سازمان ملل متحد نیز در بیانیه ای اعلام کرد: صدها هزار شهروند برای زنده ماندن به این بیمارستان دل بسته بودند و چنین خشونت هایی بسیار هولناک است، زیرا بیمارستان طبق قانون بین المللی در امان هستند و توجیه کردن این جنایت به هیچ وجه امکان پذیر نیست.

 

تظاهرات مردم صنعا و ذمار

مردم صنعا پایتخت یمن و شهر ذمار نیز در اعتراض به جنایت ائتلاف سعودی عصر روز گذشته تظاهراتی با عنوان خون ما فدای ناموس ما به راه انداختند که شمار زیادی از مردم در آن شرکت داشتند و در شعارهای خود جنایت های ائتلاف عربستان نسبت به مردم یمن از جمله جنایت اخیر آنها در الحدیده را محکوم کردند.

تظاهرات مردم یمن

جنایت حدیده بی پاسخ نمی ماند

در این راهپیمایی محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در سخنرانی خود گفت: کسانی که در داخل کشور به مزدور دشمنان تبدیل شده اند از شرافت بی بهره اند و کسی که سوار بر تانک به کشور خود حمله می کند خائن است و شرافت ندارد.

وی در ادامه جنایت های ائتلاف سعودی در حق مردم بی دفاع استان حدیده را محکوم کرد و به متجاوزان وعده پاسخی کوبنده داد و تاکید کرد این جنایت ها در عزم و اراده مجاهدان ما خللی ایجاد نمی کند.

محمد علی الحوثی

 

به سید عبدالملک الحوثی وفاداریم

شیخ محمد قوزی در سخنان خود به نمایندگی از علمای تهامه جنایت های وحشیانه ائتلاف سعودی به ویژه جنایت ربودن زنان منطقه تحیتا را محکوم کرد و آن را لکه ننگی بر پیشانی دشمنان دانست.

وی از قبایل یمن خواست به صورت عمومی وارد میدان شوند و از کرامت و عزت خود و هم میهنان خود دفاع کنند و تاکید کردکسی که از سرزمین خود دفاع نکند، از ناموس خود نیز دفاع نخواهد کرد.

همچنین شیخ ابونشطان از علمای یمن تاکید کرد ما به سید عبدالملک الحوثی رهبر انقلاب یمن وفاداریم و به ندای او برای ایستادگی در برابر دشمنان لبیک می گوییم و در کنار سایر مردم تهامه در برابر دشمنان و متجاوزان می ایستیم.

 

علمای حدیده فتوای جهاد دادند

از سوی دیگر علمای حدیده نیز پس از برگزاری نشستی در این زمینه در بیانیه ای که از سوی اداره اوقاف و ارشاد استان حدیده منتشر شد جنایت بازار ماهی فروشان و حمله به بیمارستان الثورة را محکوم کردند.

در این نشست نماینده استاندار حدیده تاکید کرد سکوت در برابر جنایت های دشمنان جایز نیست و ما باید نیروهای خود را در برابر این دشمنان بسیج کنیم و البته علما و سخنرانان نقش ویژه ای در آگاهی دادن به مردم درباره توطئه ها و اهداف دشمنان دارند.

علمای حدیده یمن

در این نشست همچنین سلیمان الفقیه مدیر اوقاف و ارشاد استان گفت: علما و سخنرانان باید به مسئولیت خود در مواجهه با دشمنان عمل کنند و مردم را آگاه کنند.

اما علما و خطبای حدیده در بیانیه خود تاکید کردند دفاع از جان خویش و دفاع از سرزمین و ناموس بر هر آن کس که توانایی حمل سلاح دارد واجب است به ویژه پس از آنکه همه به این باور رسیده اند که دشمن ما در ساحل غربی دشمنی بیگانه است که قصد تجاوز به میهن ما را دارد.

علمای حدیده همچنین در مورد هرگونه سستی و بی تفاوتی در برابر دشمنان هشدار دادند و افزودند آنچه در مناطق اشغال شده رخ داده و رخ می دهد بزرگ ترین گواه بر این است که نباید در برابر دشمنان یمن بی تفاوت بود.

 

اسرائیل وارد جنگ یمن شده است

از سوی دیگر سلیم المغلس عضو شورای سیاسی انصارالله گفت: جنایت ائتلاف سعودی نشبت به شهروندان حدیده آغاز عملیات ائتلاف صهیونیستی آمریکایی انگلیسی سعودی اماراتی است که نتانیاهود و لیبرمن به آن اشاره کردند و گفتند اسرائیل بخشی از ائتلاف بزرگ معرکه باب المندب است.

وی افزود: این جنایت ائتلاف سعودی نشان داد که دشمنان ما تا چه اندازه نسبت به سازمان ملل و قوانین بین المللی بی اعتنا هستند و این پیام آشکار را به جهان رساندند که آنها به دنبال پیگیری جنگ هستند و بنایی برای گفتگو و مذاکره و صلح ندارند.

المغلس تاکید کرد: اینکه دشمنان ما با خونسردی تمام این جنایت را در حدیده مرتکب شدند نشان داد آنها هیچ ارزشی برای شورای امنیت قائل نیستند و رژیم صهیونیستی و آمریکا و پول های عربستان تا چه اندازه بر سازمان ملل حکومت می کند و نشست های شورای امنیت نیز پوششی برای این جنایت ها علیه مردم یمن است.

 

حمایت مردم بحرین از مردم حدیده

ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین نیز با صدور بیانیه ای کشتار مردم بی گناه حدیده یمن توسط ائتلاف سعودی در روز پنج شنبه را محکوم کرد و افزود: این یک جنایت ضد بشری است که در آن شهروندان بی گناه در بازار و بیمارستان هدف قرار گرفتند و نشان می دهد نظام تروریست عربستان و حامیان مستکبر آن تا چه اندازه خون انسان ها و زنان و کودکان را بی ارزش می پندارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha