جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ماه ذی الحجه

حوزه/ علیرغم تعدد مراکز مسئول آسیب های اجتماعی، آسیب ها بیشتر شده و رفع این مشکلات نیاز به بررسی دقیق، عالمانه و کارشناسانه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، معاونت فرهنگی تبلیغی مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان جلسه پرسش و پاسخ پیرامون مباحث تربیتی را با حضور مبلغین این مدرسه برگزار کرد.

خانم مریم دوست محمدیان در این جلسه با استناد به روایاتی در فضیلت و اهمیت ماه ذی الحجه، بیان کرد: ماه ذی الحجه، از جمله ماه های قمری است که دارای فیوضات بسیاری است، در روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) وارد است که می فرمایند: «ثواب عبادت و کار در هیچ ماهی به اندازه ماه ذی الحجة نیست».

وی با بیان این که مراقبت در این ماه موجب بهره مندی انسان از فیوضات آن خواهد شد، افزود: در فضیلت این ماه همین بس که معروف به لیالی فجر است، به عبارتی مراد از سوگندهای ده گانه در سوره مبارکه فجر، دهه ذی الحجة می باشد.

معاون آموزش مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان ادامه داد: یکی از راه های سلوک که در احوالات و سیره بزرگان نیز وجود دارد، مراقبت و بهره مندی از فیوضات این ماه است که موجب رسیدن انسان به قله کمال خواهد شد.

خانم دوست محمدیان خطاب به طلاب گفت: مهمترین ابزار تبلیغی که شما به عنوان مبلغان دین مبین اسلام باید از  آن در راستای تبلیغ خود استفاده کنید، مراقبت در رفتار است، به طوری که بتوانید با رفتار، کردار و عمل خود در مخاطب تاثیر بگذارید؛ این مهم در سیره و کلام بزرگان دین نیز وارد است.

در ادامه جلسه، خانم مریم میرکریمی مدیر مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان ضمن اشاره به فضیلت ماه ذی الحجه، بیان داشت: اوج دهه ذی الحجه، روز عرفه است که روز معرفت نام دارد، لذا باید بتوانیم روح بندگی که ناشی از این معرفت است را با مراقبت و مواظبت کسب نماییم.

وی در ادامه به بحث پیرامون آسیب های موجود در مباحث اجتماعی و تربیتی پرداخت و افزود: با دقت در آیاتی از قرآن کریم پیرامون امر به معروف و نهی از منکر به دست می آید که برای دستیابی به نتایج مطلوب در مباحث تربیتی باید تشکیلاتی عمل کرد.

مدیر مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان با بیان این که قرآن کریم عامل پیشرفت و عقب ماندگی انسان در مسائل را نتیجه کار خودِ فرد می داند، عنوان کرد: آیه 11 سوره مبارکه رعد و آیه 53 انفال بر این مطلب دلالت دارد که «خداوند حال هیچ قومی را تغییر نخواهد داد مگر این که خود آن قوم بخواهد»، لذا بدون تلاش و کوشش نمی توان وضعیت موجود را تغییر داد.

وی ادامه داد: حضرت امام خمینی(ره) مصداق بارز انسانی است که با خودسازی موجب تحول در جامعه شد و با معرفت بخشی، هویت ملی و دینی جامعه را حفظ کرده و گروه های متعددی را تربیت کردند.

میرکریمی خاطرنشان کرد: امروزه علاوه بر پررنگ شدن آسیب های اجتماعی؛ آن آسیب ها علاوه بر مردان،  زنان را نیز در بر گرفته است، همچنین علیرغم تعدد مراکز مسئول، آسیب ها بیشتر شده است که رفع این مشکلات نیاز به بررسی دقیق، عالمانه و کارشناسانه است.

در ادامه  این جلسه خانم میرکریمی و خانم دوست محمدیان به سؤالات متعدد مبلغین حاضر در جلسه پاسخ دادند.   

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha