پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین رنجبری امام جمعه ماکو، در دیدار با  حضرت آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین رنجبری امام جمعه ماکو، عصر شنبه با حضرت آیت الله علوی گرگانی دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله علوی گرگانی در این دیدار با ابراز خرسندی از فعالیت های فرهنگی و مذهبی امام جمعه ماکو گفت؛ شرایط خاص فرهنگی جامعه اقتضا میکند روحانیت حضور جدی و تاثیر گذاری در عرصه فرهنگ و اعتقادات داشته باشد.

ایشان افزودند: هجرت روحانیت از قم به بلاد مختلف مخصوصاً در کسوت امامت جمعه می تواند در ترویج اندیشه های ناب اسلام و روشنگری جوانان و نوجوانان تاثیرات ارزشمندی در خصوص مقابله با هجمه های فرهنگی داشته باشد و این مهم فقط با محوریت روحانیون خوش ذوق و باسلیقه امکان پذیر است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی، گسترش نماز های جمعه در کشور را از برکات بی بدیل انقلاب اسلامی دانست و یادآور شدند: امیدواریم روحانیون از این تریبون مقدس و فرصت فراهم شده نهایت بهره برداری مذهبی ، فرهنگی ، اجتماعی و نیز روشنگری های کلان سیاسی به نفع اسلام و قرآن و آموزه های اهل بیت علیهم السلام را ببرند.

ایشان رسالت امام جمعه یک منطقه را بسیار خطیر عنوان کردند و گفتند: وقتی کسی به عنوان نماینده ولی فقیه و رهبری در شهری سلاح در دست میگیرد و خطبه جمعه می خواند به معنای آن است که این فرد می تواند همه سعادت های یک منطقه را رقم بزند زیرا هم نظام و هم مردم او را معتمد خود می دانند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی در پایان با ابراز خرسندی از فعالیت های امام جمعه ماکو، آذربایجان را مهد فرهنگ و تمدن دانستند و گفتند: مخصوصا منطقه ماکو به لحاظ شرایط خاص اقلیمی و جغرافیایی ویژه و حساس است و انتظار می رود امور فرهنگی آن دیار موردتوجه جدی مسئولین قرار گیرد.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین رنجبری گزارشی از فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی دفتر امام جمعه در خصوص مواجهه با ضد فرهنگها و مقابله با تهاجم فرهنگی ارایه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha