جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کارگر شورکی

حوزه/ با دومین انتصاب پست مدیریت در حوزه علمیه خواهران استان یزد طی یک هفته گذشته، آخرین کرسی مدیریت باقی مانده در دست مردان در سال تحصیلی جدید ۹۷-۹۸ به زنان سپرده می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، طی یک دهه اخیر رشد تأسیس مدارس علمیه خواهران استان یزد و جذب علاقه مندان به تحصیل در مدارس علمیه خواهران استان یزد شتاب چند برابری را نسبت به دهه های نخستین پس ازپیروزی انقلاب اسلامی تجربه می کند.

با توجه به رویکرد حوزه های علمیه خواهران کشور نسبت به بهره مندی از توانمندی های زنان تحصیلکرده حوزوی، چندین سال است که تمام مدارس علمیه خواهران استان اعم از 17 مدرسه مقطع کارشناسی(سطح دو حوزه) و سه مرکز آموزش عالی حوزوی کارشناسی ارشد(سطح سه حوزه)توسط مدیران زن اداره می شود و تنها دو مرکز تخصصی دکترا(سطح چهار حوزه)که هنوز سه سال از تأسیس آن در استان و شهرستان های میبد و یزد نمی گذرد تا سال تحصیلی قبل توسط دو مدیر مرد حوزوی اداره می شده است که با درپیش بودن سال تحصیلی جدید با دو انتصاب جدید، این دو کرسی مدیریت هم به زنان تحصیلکرده مقطع دکترای حوزوی رسید.

حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد با ابراز خرسندی از این موضوع، ارتقای سطح تحصیلی بانوان علاقه مند به علوم حوزی و اسلامی و بهره مندی از توانمندی های آنان در مدیریت و تدریس علوم حوزوی را یک توفیق الهی برای زنان یزدی دانست.

وی افزود: هفته گذشته پست مدیریت مرکز تخصصی دکترای حوزوی خواهران حضرت زهرا(س) میبد با معرفی یکی از بانوان تحصیلکرده مقطع دکترا به یک بانوی میبدی سپرده شد که مراسم تکریم و معارفه مدیرآن ( استاد حجت الاسلام  زکریا اخلاقی) بزودی با حضور آیت الله اعرافی در میبد برگزار می شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد تصریح کرد: موسسه آموزش عالی حوزوی امیر المومنین (ع) یزد (مقطع سطح 4) هم به عنوان دومین مرکز تخصصی دکترای حوزه خواهران در استان یزد با شش نفر طلبه در رشته تفسیر تطبیقی ، فعالیت خود را در سال 1395 آغاز کرد و در سال 1396  از بین شرکت کنندگان در آزمون ورودی و مصاحبه ، 12 نفر بانوی تحصیلکرده مقطع سوم حوزوی(کارشناسی ارشد) را در رشته فقه خانواده پذیرش نمود .

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی ادامه داد: مدیریت  مؤسسه عالی تخصصی  حوزوی امیر المومنین (ع) یزد از ابتدای تأسیس در دو سال گذشته بر عهده حجت‌الاسلام ‌والمسلمین دکتر علی محمد میر جلیلی بوده است و  با توجه به فارغ‌التحصیلی  اولین گروه از طلاب  خواهر موسسه آموزش عالی تخصصی حضرت زهرا(س) میبد (مقطع سطح 4) ،  مدیر جدید این مرکز آموزش عالی به یک خواهر حوزوی واگذار می شود که  پس از انجام مراحل اداری،  برای سال تحصیلی جدید، معرفی خواهد شد.

برپایه این گزارش، مؤسس مرکز آموزشی امیرالمؤمنین(ع) یزد،  آیت الله ناصری امام جمعه و نماینده محترم ولی فقیه در استان یزد هستند و این مؤسسه آموزش عالی - تخصصی  در  چهارراه بعثت  و کوچه پیر علم ، واقع شده است .

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha