پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سلمان فارسی

حوزه/ سلمان فارسى در نخستين روزهايى كه براى تحقيق درباره دين اسلام به مدينه آمده بود، شبى در منزل ابو ايوب انصارى خدمت پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله رسيد. در آنجا تعدادى از ...

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، کتاب «بهترين پناهگاه حكايات و داستان هاى نماز» اثری از آقای رحيم كارگر محمديارى است که به بیان داستان های گوناگون از نماز و نمازگزاران پرداخته که منتخبی از این داستان ها در شماره های گوناگون تقدیم علاقمندان می گردد.

* نماز و مسلمان شدن سلمان فارسى

سلمان فارسى در نخستين روزهايى كه براى تحقيق درباره دين اسلام به مدينه آمده بود، شبى در منزل ابو ايوب انصارى خدمت پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله رسيد. در آنجا تعدادى از مسلمانان براى اداى نماز جماعت گرد آمده بودند. پيامبر صلى الله عليه و آله مقدارى در اهميت و فضيلت نماز براى حاضرين سخن گفت و بعد براى نماز آماده شدند. سلمان كه در ايران و جاهاى ديگر محل عبادت مسيحيان ، يعنى كليساها را با شكوه و زرق و برق بسيار ديده بود، از سادگى محل عبادت مسلمانان در شگفت و حيرت بود. از يكى از مسلمانان پرسيد:

شما خداوند را چگونه و با چه وسيله اى پرستش مى كنيد.

آن مرد پاسخ داد:

به همين سادگى كه مى بينى در برابر خداوند به عبادت مى ايستيم و او را مى خوانيم

در حالى كه سلمان مجذوب آن همه سادگى و بى پيرايگى مسلمانان بود و ذهن و قلبش آماده پذيرش اسلام شده بود، پيامبر آياتى تازه نازل شده از سوره يس را در نماز قرائت مى فرمود.

وقتى نماز تمام شد، سلمان نزد پيامبر صلى الله عليه و آله رفت و با خضوع تمام اسلام را پذيرفت و مسلمان شد و در ديندارى و ايمان به مقامى رسيد كه پيامبر در وصف او فرمود:

سلمان منا اهل البيت .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha