شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مردم

​حوزه/ متاسفانه برخی از افراد و جریان ها می خواهند با آواز و رقص مردم را مشغول کنند و آنها را از امور اصلی و معنوی دور سازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی، شامگاه سه شنبه در جلسه شورای فرهنگی عمومی استان کردستان، اظهار داشت: امیدواریم که جلسات شورای فرهنگی عمومی استان کردستان به مانند شش ماه اول سال با حضور به موقع و مستمر مدیران و مسئولان استانی برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: مقوله فرهنگ در این مبین اسلام بسیار مورد توجه و تاکید قرار گرفته و از آن به عنوان پایه های رشد معنوی انسان یاد شده است.

وی با اشاره به اینکه رفتن به مساجد و هیات ها و مجالس مذهبی جزیی از فرهنگ اسلامی است، افزود: یکی دیگر از برنامه هایی که همه ما موظف هستیم آن را در جامعه نهادینه کنیم، فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است، لذا باید تمام تلاش خود را برای رسیدن به استانداردهای جهانی مطالعه انجام دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی ادامه داد: در عصر کنونی جنگ نظامی مطرود شده و دشمنان به جنگ فرهنگی، جنگ باورها و ارزشها علیه دیگر ملل روی آورده اند، لذا باید متولیان فرهنگی در این میان بسیار هوشیار باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار داشت: یکی از برنامه های هدفمند و بلندمدت دشمنان استحاله فرهنگی جوامع اسلامی است، لذا آنان می خواهند رفتار و کنش ما را براساس میل و خواسته خودشان تغییر دهند.

وی تاکید کرد: اگر می خواهیم که در بحث شاخص های فرهنگی ارتقا قابل توجهی داشته باشیم، باید فرهنگ اسلامی را مو به مو اجرا کنیم. بنابراین همه موظف هستیم که فرهنگی  ایرانی ـ اسلامی را در جامعه ترویج دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در ادامه سخنان خود تاکید کرد: باید بتوانیم با استفاده از فرهنگ و نهادینه سازی این مهم، آسیب های اجتماعی که به نوعی نشات گرفته از ضعف فرهنگی می باشد را در جامعه اسلامی ترمیم کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی اظهار داشت: یکی از امتیازات دین اسلام، داشتن فرهنگ عاشورایی است، لذا می توان با استفاده از پتانسیل هایی عظیم فرهنگ عاشورا در مقابل توطئه های دشمنان بایستم و آنها را به راحتی خنثی کنیم.

وی با اشاره به اینکه دشمنان در طول عمر پربرکت انقلاب اسلامی ایران بر روی باور و عقاید جوانان این مرزو بوم بسیار کار کرده و می کنند، گفت: سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ گرچه بازدهی بلندمدت برای ما دارد، ولی نتایج مثبت آن بسیار مهم و کلیدی است و می تواند بسیاری از مشکلات جامعه ما را حل نماید.

برخی نمی خواهند خدمات نظام برای مردم مطرح شود

محمود الله مرادی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: تاكنون بيش از 91 جلسه شورای فرهنگ عمومی در استان کردستان برگزار کرده ایم که در این تعداد جلسات برگزار شد، شاهد هیچ تحولی در فرهنگ مردم این خطه نبودیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان گفت: انقلاب اسلامي خود یک فرهنگ غنی و جامع است، لذا باید برنامه های فرهنگی ما در راستای تقویت شاخصه های فرهنگ این انقلاب مردمی و اسلامی باشد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه هر کاری که در حوزه عمومی و اجتماعی انجام می‌شود باید به تقویت فرهنگ عمومی مردم منجر شود، افزود: در استان کردستان ما با دو گروه روبرو هستیم؛ یک گروه نمی خواهد که خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی برای مردم مطرح شود و گروه دوم همان جریانات سیاسی هستند که علاقه ای ندارند که باور کنند که مردم استان کردستان طرفدار جمهوری اسلامی هستند.

الله مرادی در ادامه سخنان خود بیان کرد: یکی از کارهایی که شورای فرهنگ عمومی در استان کردستان باید آن را مورد توجه قرار دهد، موضوع نامگذاری خیابان ها، کوچه و... بر اساس ارزش های اسلامی و انقلابی است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان اظهار داشت: امروز دشمنان به شدت به دنبال تخریب و منزوی کردن فرهنگ اسلامی و به ویژه فرهنگ عاشورا هستند و برای رسیدن به این هدف خود از هیچ کوششی فروگذار نیستند، لذا همه ما مدیران و نیز مردم در این مورد مسئولیم.

این مقام مسئول در پایان سخنان خود گفت: متاسفانه برخی از افراد و حتی جریان ها در استان وجود دارند که می خواهند با آواز و رقص مردم را مشغول کنند و آنها را از امور اصلی و معنوی دور سازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha